Dün oynadığım oyun Call of Duty: Black Ops 7, 15 Kasım'da çıktı. Tüm oyunu bitirdim ve şimdi deneyimlerimi paylaşacağım.
Hikaye Modu:
Black Ops 2, Black Ops 3 ve Cold War'un hikaye modlarını bitirmiş biri olarak bunu da beğendim. Görevleri tek tek değerlendireceğim.
Bishop takes rook (9/6): İlk görevler genellikle kısa ve hikaye girişine odaklıdır, bu da pek heyecan verici değildir. Amacımız Kuveyt'te Alawi'yi yakalamaktı ve Harrow ile Marshall'la ilk tanıştığımız görevdi.
Blood feud (8/7): Avalon'da geçen güzel ve uzun bir gizlilik göreviydi. Ancak son aksiyon sekansı beni pek etkilemedi.
Most Wanted (9/8): Başlarda yavaş gizlilik görevini sevmedim, fragmanda gösterilen aksiyon sahneleri beklentimi yükseltmişti. Ancak silahlı çatışma ve Adler'ı kurtarma kısmı çok iyiydi.
Hunting season (7/2): Açıkçası çok kötü bir görevdi. Bu kadar kötü tasarlanmış bir açık dünya görevi daha görmedim.
The cradle (9/7): Saddam'ın mekanını basıp biyolojik silahla ilk kez burada karşılaştık. Güzel bir görevdi.
Emergence (8/6): Zombi hayranı olarak ortalama buldum. Zombi olmasının mantığı değil, gereksiz uzunluğu ve sık checkpoint olmaması sorun oldu. 5 dakika süren boss savaşı sürekli ölüm ve yeniden başlama ile geçti. Atmosfer de kötüydü.
High rollers (9/7): Casinoda geçen, gizlilik ve çatışmanın iyi karıştığı bir görevdi. Ancak baştaki kasa kısmı biraz kötüydü.
Ground Control (8/7): Adler, Sims ve Case'in yer aldığı bir görevdi. Yine Kuveyt'teydik ve Harrow'un düşman olduğunu öğrendikten sonra Gusev'den biyolojik silahın yerini öğrendik. Güzel bir görevdi.
Under the radar (8/7): Vorkuta'da geçen bir açık dünya göreviydi. Black Ops 1'den sonra biyolojik laboratuvara dönüşmüştü. Burada Harrow'u yakaladık.
Separation anxiety (8/5): Harrow'un geçmişini daha detaylı öğrendiğimiz bir görevdi. Çocuk ailesinin CIA tarafından öldürüldüğünü sanıyor ve bu yüzden Pantheon ile iş birliği yapıyordu. Görev aslında üç bölümden oluşuyor ancak tek bir görev gibi hissettirdi.
Checkmate (7/5): Zırhlı düşmanların çok fazla olduğu ve sürekli çatışmanın olduğu bir görevdi. Biraz sıkıcıydı.
Hikaye: Biyolojik silahın kullanılmasını önlemeyi konu alıyor. Başlangıçta Körfez Savaşı temalı olacağı söyleniyordu ama biyolojik silah ve Pantheon odaklı olması daha iyi oldu.
Oynanış: Warzone'daki zırh mekaniği geri döndü. Özel yetenekler de vardı. Normal bir oynanış.
HUD: Sade HUD'u bozmamışlar, bu iyi bir şey.
Kötü Adam: Harrow. Oyunun ortasında ortaya çıkıyor ve motivasyonu zayıf. Ailesinin Adler tarafından öldürüldüğünü iddia ediyor. Mason'un ailesini öldürdüğü teorisi var.
Düşmanlar: Normal düşmanlar vardı ama zırhlı düşmanlar aşırı fazlaydı ve sinir bozucuydu.
Çok Oyunculu Mod:
Black Ops 4'te kötüydüm ama bu oyunda iyi oynadım. MVP ve en iyi oyun anlarım oldu.
Haritalar: Nuketown dışında çoğunu beğenmedim.
Operatörler: Güzeldi ama askeri hava eksikti.
Oynanış: Omnimovement mükemmeldi. Şikayet edenler bahane arıyor.
Silahlar: Normal ve güzel silahlar vardı. En sevdiğim XM4 oldu.
Zombiler:
Cold War'dan çok daha iyiydi.
Ekip: Cold War ve diğer oyunlardaki kötü operatörlerin aksine, Maya, Weaver, Carver ve Grey gibi harika bir ekip vardı. Strauss, Raptor One ve Peck de vardı.
Terminus (9/8): Requiem ekibi 5 yıl sonra bir tesiste hapis olarak karşımıza çıkıyor. Maya ve Peck onları kurtarmaya çalışıyor. Harita BO3'teki Zetsubou No Shima'ya benziyordu. Ana hikaye güzeldi. Wonder Weapon olan Beamsmasher ise ortalamaydı. Atmosfer ve müzikler mükemmeldi.
Liberty Falls (8/7): CoD Next'te gösterildiğinde çok eleştirilmişti. Multiplayer havasındaydı ve atmosfere sahip değildi. Değişiklikler yapıldıktan sonra güzel buldum. Wonder Weapon olarak Tranzit'ten Jet Gun vardı. Bir Dark Ops Calling Card'ı da vardı, 23:00 civarında bitirdim. Çok zordu.
Citadelle des morts (7/6): Requiem ekibi Maxis'i geri getirmek için Avalon kalesine gidiyor. Ana görevi yapmadım ama iki kılıç yaptım. Atmosfer ortalamaydı. The Tomb haritasının tanıtımı yapıldı.
Oynanış: Warzone'daki zırh mekaniği vardı. O eski sistem daha iyiydi. Omnimovement çok iyi uymuştu.
HUD: Zombiler için özel bir HUD vardı. Classic modunu seçtim.
Kısacası zombiler güzeldi.
Genel olarak güzel bir oyun ama parasını hak etmiyor.
Hikaye Modu:
Black Ops 2, Black Ops 3 ve Cold War'un hikaye modlarını bitirmiş biri olarak bunu da beğendim. Görevleri tek tek değerlendireceğim.
Bishop takes rook (9/6): İlk görevler genellikle kısa ve hikaye girişine odaklıdır, bu da pek heyecan verici değildir. Amacımız Kuveyt'te Alawi'yi yakalamaktı ve Harrow ile Marshall'la ilk tanıştığımız görevdi.
Blood feud (8/7): Avalon'da geçen güzel ve uzun bir gizlilik göreviydi. Ancak son aksiyon sekansı beni pek etkilemedi.
Most Wanted (9/8): Başlarda yavaş gizlilik görevini sevmedim, fragmanda gösterilen aksiyon sahneleri beklentimi yükseltmişti. Ancak silahlı çatışma ve Adler'ı kurtarma kısmı çok iyiydi.
Hunting season (7/2): Açıkçası çok kötü bir görevdi. Bu kadar kötü tasarlanmış bir açık dünya görevi daha görmedim.
The cradle (9/7): Saddam'ın mekanını basıp biyolojik silahla ilk kez burada karşılaştık. Güzel bir görevdi.
Emergence (8/6): Zombi hayranı olarak ortalama buldum. Zombi olmasının mantığı değil, gereksiz uzunluğu ve sık checkpoint olmaması sorun oldu. 5 dakika süren boss savaşı sürekli ölüm ve yeniden başlama ile geçti. Atmosfer de kötüydü.
High rollers (9/7): Casinoda geçen, gizlilik ve çatışmanın iyi karıştığı bir görevdi. Ancak baştaki kasa kısmı biraz kötüydü.
Ground Control (8/7): Adler, Sims ve Case'in yer aldığı bir görevdi. Yine Kuveyt'teydik ve Harrow'un düşman olduğunu öğrendikten sonra Gusev'den biyolojik silahın yerini öğrendik. Güzel bir görevdi.
Under the radar (8/7): Vorkuta'da geçen bir açık dünya göreviydi. Black Ops 1'den sonra biyolojik laboratuvara dönüşmüştü. Burada Harrow'u yakaladık.
Separation anxiety (8/5): Harrow'un geçmişini daha detaylı öğrendiğimiz bir görevdi. Çocuk ailesinin CIA tarafından öldürüldüğünü sanıyor ve bu yüzden Pantheon ile iş birliği yapıyordu. Görev aslında üç bölümden oluşuyor ancak tek bir görev gibi hissettirdi.
Checkmate (7/5): Zırhlı düşmanların çok fazla olduğu ve sürekli çatışmanın olduğu bir görevdi. Biraz sıkıcıydı.
Hikaye: Biyolojik silahın kullanılmasını önlemeyi konu alıyor. Başlangıçta Körfez Savaşı temalı olacağı söyleniyordu ama biyolojik silah ve Pantheon odaklı olması daha iyi oldu.
Oynanış: Warzone'daki zırh mekaniği geri döndü. Özel yetenekler de vardı. Normal bir oynanış.
HUD: Sade HUD'u bozmamışlar, bu iyi bir şey.
Kötü Adam: Harrow. Oyunun ortasında ortaya çıkıyor ve motivasyonu zayıf. Ailesinin Adler tarafından öldürüldüğünü iddia ediyor. Mason'un ailesini öldürdüğü teorisi var.
Düşmanlar: Normal düşmanlar vardı ama zırhlı düşmanlar aşırı fazlaydı ve sinir bozucuydu.
Çok Oyunculu Mod:
Black Ops 4'te kötüydüm ama bu oyunda iyi oynadım. MVP ve en iyi oyun anlarım oldu.
Haritalar: Nuketown dışında çoğunu beğenmedim.
Operatörler: Güzeldi ama askeri hava eksikti.
Oynanış: Omnimovement mükemmeldi. Şikayet edenler bahane arıyor.
Silahlar: Normal ve güzel silahlar vardı. En sevdiğim XM4 oldu.
Zombiler:
Cold War'dan çok daha iyiydi.
Ekip: Cold War ve diğer oyunlardaki kötü operatörlerin aksine, Maya, Weaver, Carver ve Grey gibi harika bir ekip vardı. Strauss, Raptor One ve Peck de vardı.
Terminus (9/8): Requiem ekibi 5 yıl sonra bir tesiste hapis olarak karşımıza çıkıyor. Maya ve Peck onları kurtarmaya çalışıyor. Harita BO3'teki Zetsubou No Shima'ya benziyordu. Ana hikaye güzeldi. Wonder Weapon olan Beamsmasher ise ortalamaydı. Atmosfer ve müzikler mükemmeldi.
Liberty Falls (8/7): CoD Next'te gösterildiğinde çok eleştirilmişti. Multiplayer havasındaydı ve atmosfere sahip değildi. Değişiklikler yapıldıktan sonra güzel buldum. Wonder Weapon olarak Tranzit'ten Jet Gun vardı. Bir Dark Ops Calling Card'ı da vardı, 23:00 civarında bitirdim. Çok zordu.
Citadelle des morts (7/6): Requiem ekibi Maxis'i geri getirmek için Avalon kalesine gidiyor. Ana görevi yapmadım ama iki kılıç yaptım. Atmosfer ortalamaydı. The Tomb haritasının tanıtımı yapıldı.
Oynanış: Warzone'daki zırh mekaniği vardı. O eski sistem daha iyiydi. Omnimovement çok iyi uymuştu.
HUD: Zombiler için özel bir HUD vardı. Classic modunu seçtim.
Kısacası zombiler güzeldi.
Genel olarak güzel bir oyun ama parasını hak etmiyor.