N
neval.ozsoy
Misafir
Kojima, 1987 yılında Metal Gear’ı piyasaya sürdüğünde oyun dünyası henüz emekleme dönemindeydi. Grafikler kısıtlıydı, müzikler sınırlıydı ve en önemlisi: Oyun karakterlerinin sesi yoktu. Bu yüzden, bir gün kült bir figüre dönüşecek olan Solid Snake, ilk oyunda tek bir kelime bile etmeden sahnede yerini aldı. Ama bu sessizlik bir tercih değil, zamanın acımasız teknolojik gerçekleriydi.
1986’da sektöre girdiğimde oyunlar konuşamıyordu, diyor Kojima, Japonya’da yayımlanan An An dergisine verdiği samimi röportajında. Solid Snake, bu sessizliğin içinden doğdu.
Solid Snake, ilk oyunda konuşmasa da oyuncular onun kararlılığını, zekâsını ve karanlık atmosferini derinden hissediyordu. Kojima’nın yazdığı bu sessiz karakter, aslında dönemin teknolojisine meydan okurcasına güçlü bir izlenim bıraktı. Çünkü bazen bir kahramanın konuşmasına gerek yoktur; duruşu yeterlidir.
Kojima, teknolojinin gelişmesiyle birlikte sesli anlatımın kapıları aralandığında bu fırsatı kaçırmadı. CD-ROM2’nin gelişiyle oyunlara sesli diyaloglar eklenebilecekti. Fakat Kojima için bu yeni dünya pek de romantik başlamadı.
İlk ses kayıt deneyimi için Tokyo’ya giden Kojima, trenle stüdyoya vardığında oyuncular çoktan mikrofon başındaydı. Ne tanışma ne prova… Her şey birkaç saat içinde tamamlandı. “O gün yaşadığım telaş ve kopukluk, bana bir daha asla böyle hazırlıksız yakalanmamam gerektiğini öğretti,” diyor Kojima.
Solid Snake, o sessiz hâliyle başlayan yolculuğunda bugün sinematik anlatımın en güçlü karakterlerinden biri oldu. Kojima ise artık Norman Reedus’tan Mads Mikkelsen’e kadar Hollywood yıldızlarıyla çalışan bir yaratıcı yönetmen. Onun oyunları artık sadece oynanmıyor, izleniyor da.
Kojima’nın yıllar sonra gelen bu açıklaması, yalnızca teknik bir detayı gün yüzüne çıkarmakla kalmıyor. Aynı zamanda oyunculara, sessizliğin bile ne kadar güçlü bir anlatım aracı olabileceğini yeniden hatırlatıyor.
Kojima, Solid Snake’in Sessizliğini Açıkladı yazısı ilk önce BeeTekno yayınlanmıştır.
Okumaya devam et...
1986’da sektöre girdiğimde oyunlar konuşamıyordu, diyor Kojima, Japonya’da yayımlanan An An dergisine verdiği samimi röportajında. Solid Snake, bu sessizliğin içinden doğdu.

Solid Snake: Sessizliğiyle Konuşan Kahraman
Solid Snake, ilk oyunda konuşmasa da oyuncular onun kararlılığını, zekâsını ve karanlık atmosferini derinden hissediyordu. Kojima’nın yazdığı bu sessiz karakter, aslında dönemin teknolojisine meydan okurcasına güçlü bir izlenim bıraktı. Çünkü bazen bir kahramanın konuşmasına gerek yoktur; duruşu yeterlidir.
Kojima’nın Kaotik İlk Ses Kayıt Günü
Kojima, teknolojinin gelişmesiyle birlikte sesli anlatımın kapıları aralandığında bu fırsatı kaçırmadı. CD-ROM2’nin gelişiyle oyunlara sesli diyaloglar eklenebilecekti. Fakat Kojima için bu yeni dünya pek de romantik başlamadı.
İlk ses kayıt deneyimi için Tokyo’ya giden Kojima, trenle stüdyoya vardığında oyuncular çoktan mikrofon başındaydı. Ne tanışma ne prova… Her şey birkaç saat içinde tamamlandı. “O gün yaşadığım telaş ve kopukluk, bana bir daha asla böyle hazırlıksız yakalanmamam gerektiğini öğretti,” diyor Kojima.

Solid Snake’ten Hollywood’a Uzanan Yolculuk
Solid Snake, o sessiz hâliyle başlayan yolculuğunda bugün sinematik anlatımın en güçlü karakterlerinden biri oldu. Kojima ise artık Norman Reedus’tan Mads Mikkelsen’e kadar Hollywood yıldızlarıyla çalışan bir yaratıcı yönetmen. Onun oyunları artık sadece oynanmıyor, izleniyor da.
Kojima’nın yıllar sonra gelen bu açıklaması, yalnızca teknik bir detayı gün yüzüne çıkarmakla kalmıyor. Aynı zamanda oyunculara, sessizliğin bile ne kadar güçlü bir anlatım aracı olabileceğini yeniden hatırlatıyor.
Kojima, Solid Snake’in Sessizliğini Açıkladı yazısı ilk önce BeeTekno yayınlanmıştır.
Okumaya devam et...