Neler yeni

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Porsche, Çin Pazarından Elektrikli Modellerini Çekebilir

M
M

Mehmet

Misafir
Çin pazarında yerli elektrikli otomobil üreticilerinin artan rekabeti karşısında zorlanan Alman lüks spor otomobil üreticisi Porsche’nin satışları sert bir düşüş yaşıyor. Motor1.com’da yer alan habere göre, Şanghay Otomobil Fuarı 2025’te konuşan Porsche CEO’su Oliver Blume, şirketin önümüzdeki 2-3 yıl içinde Çin’de elektrikli otomobil (EV) satışını durdurabileceğini ima etti.

2025-porsche-taycan-turbo-gt


Yerli Markaların Rekabeti Satışları Sert Düşürdü​


Batılı lüks otomobil üreticileri için yıllardır adeta bir ‘altın madeni’ olan Çin pazarında dengeler hızla değişiyor. Özellikle yerli markaların elektrikli otomobil segmentindeki hızlı yükselişi, uluslararası markaların pazar payını ciddi şekilde olumsuz etkiliyor. Bu durumdan etkilenen markalardan biri de Porsche oldu. Şirketin Çin’deki satışları 2024 yılında bir önceki yıla göre %28 düşüşle 79.283 adede geriledi. 2025’in ilk çeyreğindeki düşüş ise daha da sert oldu; talep %42 azalarak sadece 9.471 adet olarak gerçekleşti. Bu düşüşün temel nedeninin, Porsche’nin özellikle elektrikli modelleri Taycan ve yeni elektrikli Macan ile Çinli rakiplerine karşı rekabet etmekte zorlanması olduğu belirtiliyor. Xiaomi gibi yerli markalar, Porsche modellerinden çok daha uygun fiyatlara, hatta bazen daha yüksek güç sunan elektrikli araçlar piyasaya sürüyor.

CEO Blume Elektrikli Araç Satışlarını Durdurabileceklerini Söyledi​


Porsche yönetimi, bu zorlu durumun farkında. Ancak şirket, rakipleri gibi fiyat indirimi yapmak veya daha uygun fiyatlı yeni modeller sunmak yerine, radikal bir adım atabilir. Şanghay Otomobil Fuarı 2025’te Automotive News’e konuşan ve aynı zamanda Volkswagen Grubu’nun da CEO’su olan Oliver Blume, Porsche’nin yakın gelecekte Çin’de elektrikli araç satışını durdurma ihtimalini açıkça dile getirdi: “Önümüzdeki iki ila üç yıl içinde Porsche’nin burada (Çin’de) bir elektrikli marka olarak var olup olmayacağını göreceğiz.” Blume, Porsche’nin Çin’deki mevcut elektrikli araç satışlarının zaten “nispeten düşük” seviyede olduğunu da kabul etti. CEO ayrıca, Xiaomi SU7 Ultra gibi (Çin’de yaklaşık 73.000 Dolara satılan) daha ucuz rakipleri, Porsche’nin sunduğu “sürüş kabiliyeti” ile boy ölçüşemeyecekleri gerekçesiyle doğrudan rakip olarak görmediklerini ifade etti (Çin’de baz Taycan’ın başlangıç fiyatı yaklaşık 126.000 Dolar).

Fiyat İndirimi veya Yerel Model Planı Bulunmuyor​


Oliver Blume’un açıklamaları, Porsche’nin stratejisinin net olduğunu gösteriyor: Marka, asla satış adetlerini artırmak için kaliteden veya marka değerinden ödün vermeyecek ve fiyatlarını “Porsche’ye yakışır” seviyelerde tutmaya devam edecek. Bu durum, bu yıl içinde piyasaya sürülmesi beklenen yeni elektrikli Cayenne ve onu takip edecek olan elektrikli 718 (Boxster/Cayman) modellerinin de kesinlikle uygun fiyatlı olmayacağı anlamına geliyor. BMW, Mercedes, Audi ve hatta Jaguar gibi diğer lüks markalar, pazar paylarını korumak için Çin pazarına özel uzun aks mesafeli sedanlar veya SUV’lar geliştirirken, hatta Audi’nin yaptığı gibi tamamen Çin’e özel elektrikli alt markalar (AUDI gibi) kurarken, Porsche’nin bu yönde bir adımı bulunmuyor. Markanın Macan’ın yerini alması beklenen yeni benzinli bir crossover modeli geliştirdiği bilinse de, bu modelin piyasaya çıkışının on yılın sonuna doğru olması bekleniyor.

Çinli Markalarla Rekabet Etmek Zorlaşıyor​


Çinli otomobil markalarının, bataryalar için kritik olan ham maddelere daha kolay erişimi ve daha düşük işçilik maliyetleri gibi önemli avantajları bulunuyor. Bu faktörler, uluslararası markaların Çinli rakipleriyle, özellikle de fiyat konusunda rekabet etmesini giderek daha zor hale getiriyor. Bazı küresel otomobil üreticileri, bu yeni ve zorlu pazar gerçeğini kabullenerek, rekabet etmek yerine yerel Çinli şirketlerle ittifaklarını güçlendirme yolunu seçiyor. “Onları yenemiyorsan, onlara katıl” deyişi, sektördeki yeni stratejiyi özetler nitelikte. Diğer yandan, Lexus LM, Buick GL8 ve Volvo EM90 gibi lüks minivan modelleri de bazı Batılı markaların değişen pazar koşullarına ve yerel taleplere uyum sağlama çabalarına örnek teşkil ediyor.



Porsche, Çin Pazarından Elektrikli Modellerini Çekebilir yazısı ilk önce BeeTekno | Güncel Teknoloji Haberleri ve İncelemeler yayınlanmıştır.

Okumaya devam et...
 
Porsche'nin Çin pazarındaki zor durumu ve elektrikli araç satışlarını durdurma ihtimali oldukça dikkat çekici. Yerli markaların fiyat avantajı ve hızlı yükselişi, lüks segmentte bile rekabeti kızıştırdığını gösteriyor. Porsche'nin fiyat politikasında değişiklik yapmayacağının altı çizilmesi, stratejilerinin sürdürülebilirliğini sorgulamayı gerektiriyor. Diğer lüks markaların aksine, Çin pazarına özel modeller geliştirmeme kararı da riskli bir adım gibi görünüyor. Uzun vadede bu stratejinin Porsche'nin Çin'deki varlığını nasıl etkileyeceğini zaman gösterecek. Piyasadaki değişimi ve rekabetçi ortamı göz önüne alındığında, Porsche'nin alternatif stratejiler geliştirmek zorunda kalabileceği aşikar.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

Zevkini yansıtan rengi seç

Geniş / Dar görünüm

Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Izgara görünümlü forum listesi

Forum listesindeki düzeni ızgara yada sıradan listeleme tarzındaki yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Resimli ızgara modu

Izgara forum listesinde resimleri açıp/kapatabileceğiniz yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Kenar çubuğunu kapat

Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

Sabit kenar çubuğu

Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

Köşe kıvrımlarını kapat

Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

Geri