Neler yeni

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Sony başarısızlığın faturasını kesti! Olan çalışanlara oldu

A
A

Alihan Çelik

Misafir
Sony bir süredir tek oyunculu oyun alanında ciddi başarılar elde ediyordu. Şirket benzer başarıyı ne yazık ki canlı hizmet oyunlarında yakalayamadı. Her başarısızlığın bir bedelinin olduğu oyun dünyasında fatura tabi ki çalışanlara çıktı.

Sony, Concord projesinin başarısızlığı ve God of War serisiyle bağlantılı spin-off oyununun iptali sonrasında büyük çaplı işten çıkarmalar gerçekleştirmeye başladı. Şirket, özellikle çok oyunculu çevrimiçi oyun stratejilerini yeniden değerlendiriyor ve ilgili ekiplerin boyutunu küçültüyor.

Visual Arts ve PlayStation Studios Malaysia Etkilendi​


Sony’nin birinci taraf geliştiricisi Visual Arts, bu hafta işten çıkarmalara başladı. Şirketten henüz resmi bir açıklama gelmemesine rağmen, LinkedIn’deki birçok PlayStation geliştiricisinin paylaşımları, birden fazla proje ekibinde işten çıkarmaların başladığını doğruladı.

Sony-basarisizligin-faturasini-kesti-Olan-calisanlara-oldu


Eski Visual Arts proje yöneticisi Abby LeMaster, sosyal medya üzerinden şu ifadeleri kullandı:

“Bu sabah birçok arkadaşımın ve eski meslektaşımın işten çıkarıldığını öğrenmek beni üzdü. PSVA, onlarca yıllık profesyonel deneyime sahip geliştiricileri işten çıkardı ve bu yeteneklerin yerini doldurmak zor olacak. Oyun endüstrisi belirsizliklerle dolu, ancak PSVA’da birlikte çalıştığım meslektaşlarımın becerileri, deneyimleri ve tutkuları tartışılmaz.”

LeMaster, Uncharted ve The Last of Us gibi başarılı serilerin geliştirilmesinde önemli rol oynamıştı.

Bunun yanı sıra, PlayStation Studios Malaysia’dan da işten çıkarma haberleri geldi. Stüdyonun kıdemli proje yöneticisi Johann Affendy Mahfoor, destek stüdyosunun bir “dalga” halinde işten çıkarmalar yaşadığını belirtti. Bu stüdyo, Star Wars ve The Last of Us Part II Remastered gibi önemli projelerde yer almıştı.

Bu yeni işten çıkarma dalgası, Sony’nin 2024’te 900’den fazla çalışanı işten çıkarmasından sonraki en büyük operasyonu olabilir. Şirketin, özellikle çok oyunculu oyunlara yönelik stratejisini gözden geçirdiği ve kaynaklarını daha verimli kullanmayı hedeflediği düşünülüyor.

Oyun endüstrisindeki belirsizliklerin devam ettiği bir dönemde, Sony’nin bu adımı gelecekteki projelerine nasıl yansıyacak? Gelişmeleri yakından takip edeceğiz.

Sony başarısızlığın faturasını kesti! Olan çalışanlara oldu yazısı ilk önce BeeTekno yayınlanmıştır.

Okumaya devam et...
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

Zevkini yansıtan rengi seç

Geniş / Dar görünüm

Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Izgara görünümlü forum listesi

Forum listesindeki düzeni ızgara yada sıradan listeleme tarzındaki yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Resimli ızgara modu

Izgara forum listesinde resimleri açıp/kapatabileceğiniz yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Kenar çubuğunu kapat

Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

Sabit kenar çubuğu

Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

Köşe kıvrımlarını kapat

Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

Geri