M
Mehmet
Misafir
Modern uçakların 38 ton yükü emen lastikleri, iniş anında 320 PSI’ya kadar basınca dayanıyor. Michelin, Bridgestone ve Goodyear gibi devler tarafından üretilen bu lastikler, her inişte 400 km/s hızdan sıfıra inerken oluşan şoku absorbe ediyor.
Yılda 200 milyon lastik üreten dev, Boeing ve Airbus’ın direkt tedarikçisi. Uçak lastiklerinin %60’ı yeniden kaplanarak kullanılıyor.
Kuzey Karolina’daki fabrikasında üretim yapan marka, Boeing 747 ve Airbus A320’de kullanılıyor. Bir lastik ortalama 250 iniş dayanıklılık sunuyor.
Kommersyel uçak lastikleri 1.200$ – 5.500$ arasında değişen fiyatlara sahip. Bir Airbus A380’de 22 lastik bulunurken toplam maliyet 121.000$’ı bulabiliyor.
– 6 kat daha yüksek basınç dayanımı
– 7 kez yeniden kaplama özelliği
– -40°C ile +70°C arası çalışabilme
– Özel naylon + çelik kord katmanları
Her iniş sonrası kontrol edilen lastikler, 7 mm’den az diş derinliğinde yeniden kaplanıyor. Bir lastik ömrü boyunca karbon ayak izini %70 azaltacak şekilde 7 kez geri dönüştürülebiliyor.
Uçak lastikleri FAA ve EASA onayı için 200’den fazla testten geçiyor. Patlama testlerinde 900 km/s hıza dayanıklılık kanıtlanıyor.
Uçak Lastikleri Nasıl Üretiliyor? 1 Uçak Tekeri Kaç TL? yazısı ilk önce BeeTekno yayınlanmıştır.
Okumaya devam et...
Önde Gelen Üreticiler
Michelin Havacılık
Yılda 200 milyon lastik üreten dev, Boeing ve Airbus’ın direkt tedarikçisi. Uçak lastiklerinin %60’ı yeniden kaplanarak kullanılıyor.
Bridgestone
Kuzey Karolina’daki fabrikasında üretim yapan marka, Boeing 747 ve Airbus A320’de kullanılıyor. Bir lastik ortalama 250 iniş dayanıklılık sunuyor.

Şaşırtan Maliyet Detayları
Kommersyel uçak lastikleri 1.200$ – 5.500$ arasında değişen fiyatlara sahip. Bir Airbus A380’de 22 lastik bulunurken toplam maliyet 121.000$’ı bulabiliyor.
Otomobil Lastiklerinden Farkları
– 6 kat daha yüksek basınç dayanımı
– 7 kez yeniden kaplama özelliği
– -40°C ile +70°C arası çalışabilme
– Özel naylon + çelik kord katmanları
Bakım ve Yeniden Kullanım
Her iniş sonrası kontrol edilen lastikler, 7 mm’den az diş derinliğinde yeniden kaplanıyor. Bir lastik ömrü boyunca karbon ayak izini %70 azaltacak şekilde 7 kez geri dönüştürülebiliyor.
Test ve Sertifikasyon
Uçak lastikleri FAA ve EASA onayı için 200’den fazla testten geçiyor. Patlama testlerinde 900 km/s hıza dayanıklılık kanıtlanıyor.
Uçak Lastikleri Nasıl Üretiliyor? 1 Uçak Tekeri Kaç TL? yazısı ilk önce BeeTekno yayınlanmıştır.
Okumaya devam et...