LoL ve Wild Rift karşılaştırması yapacağım. İyi ve kötü diye ayırmayacağım çünkü görüşler kişiden kişiye değişebilir.
Oyunun temel özelliği hızı. Maçlar ortalama 15 dakika sürüyor, bu da telefon başında uzun süre kalmayı önlüyor. Öğeler ve oyun mekanikleri de buna göre düzenlenmiş.
Görünümler ve kostümler harika. Wild Rift, sıfırdan yapıldığı için grafikleri ve karakter modelleri LoL'den çok daha kaliteli. Eski ve güncel olmayan LoL karakterlerinin aksine, WR'de karakterler çok daha detaylı.
Skinler ve animasyonlar da LoL'den çok daha iyi. Her karakterin ve skinin (bazıları hariç) farklı animasyonları var. Özellikle Wild Rift'e özel skinler, mesela Supreme Cell serisi muhteşem. Bunlar LoL'e asla gelmeyecek. Kristal Gül Gwen Prestige gibi örnekler de mevcut. LoL'deki skinlerin çoğu WR'ye gelecek ama bunlar özel kalacak.
Karakter seçme ekranı 3 boyutlu ve maça giriş animasyonu var, bu da LoL'den daha iyi. Ancak bazı karakterlerin görünümünde sansürlemeler mevcut, mobil oyunun dezavantajı bu.
Oyun dışı özellikler: LoL'deki LP yerine WR'de Mark kullanılıyor. Rank atlamak daha kolay. Örneğin, Demir 4'ten 3'e çıkmak için 1 maç kazanmak ve 40 metanet yeterli. Daha yüksek liglerde mark sayısı artıyor. Efsanevi ligler de var, Challenger üstü oyuncular için. 300 maçta Grandmaster-Commander oldum. Her 5 rolü de sıralayabiliyorsunuz, LoL'de sadece 2 rol seçebiliyorsunuz. İyi bir maçtan sonra bir sonraki maçta ilk rolünüzü garanti ediyorsunuz.
Kostüm elde etme sistemi farklı. Hextech kasa yerine Poro parası ve sandıkları var. Poro enerjisi biriktirip kostüm sandığı açıyorsunuz. Fiyatlar ise LoL'den daha yüksek.
Oyun içi özellikler: Ayna harita sistemi harika. Harita, oyuncunun tarafına göre dönüyor, bu da kırmızı ve mavi takım arasında dengesizliği azaltıyor. Küçük harita performans açısından iyi. İtem aktifleri yok, ekranı basitleştirmek için. Nexus koruyucuları da yok, ama Nexus kule gibi hasar veriyor.
20 dakikalık maç süresi birçok oyuncu için avantajlı; troll karşılaşmaları daha az zaman kaybıyla sonuçlanıyor. Minyonlara son vuruş canı ve mor can sistemi de minyon kaçırmayı azaltıyor. Ejderler daha güçlü bufflar veriyor. Düşmana kilitlenme özelliği de güzel. Rün sayısı az, iksirler yok, ışınlanma büyüsü item olarak satılıyor. En büyük eksik ise dansların olmaması.
Genel olarak Wild Rift, gelişmiş bir oyun ve oynamaya değer.
Oyunun temel özelliği hızı. Maçlar ortalama 15 dakika sürüyor, bu da telefon başında uzun süre kalmayı önlüyor. Öğeler ve oyun mekanikleri de buna göre düzenlenmiş.
Görünümler ve kostümler harika. Wild Rift, sıfırdan yapıldığı için grafikleri ve karakter modelleri LoL'den çok daha kaliteli. Eski ve güncel olmayan LoL karakterlerinin aksine, WR'de karakterler çok daha detaylı.
Skinler ve animasyonlar da LoL'den çok daha iyi. Her karakterin ve skinin (bazıları hariç) farklı animasyonları var. Özellikle Wild Rift'e özel skinler, mesela Supreme Cell serisi muhteşem. Bunlar LoL'e asla gelmeyecek. Kristal Gül Gwen Prestige gibi örnekler de mevcut. LoL'deki skinlerin çoğu WR'ye gelecek ama bunlar özel kalacak.
Karakter seçme ekranı 3 boyutlu ve maça giriş animasyonu var, bu da LoL'den daha iyi. Ancak bazı karakterlerin görünümünde sansürlemeler mevcut, mobil oyunun dezavantajı bu.
Oyun dışı özellikler: LoL'deki LP yerine WR'de Mark kullanılıyor. Rank atlamak daha kolay. Örneğin, Demir 4'ten 3'e çıkmak için 1 maç kazanmak ve 40 metanet yeterli. Daha yüksek liglerde mark sayısı artıyor. Efsanevi ligler de var, Challenger üstü oyuncular için. 300 maçta Grandmaster-Commander oldum. Her 5 rolü de sıralayabiliyorsunuz, LoL'de sadece 2 rol seçebiliyorsunuz. İyi bir maçtan sonra bir sonraki maçta ilk rolünüzü garanti ediyorsunuz.
Kostüm elde etme sistemi farklı. Hextech kasa yerine Poro parası ve sandıkları var. Poro enerjisi biriktirip kostüm sandığı açıyorsunuz. Fiyatlar ise LoL'den daha yüksek.
Oyun içi özellikler: Ayna harita sistemi harika. Harita, oyuncunun tarafına göre dönüyor, bu da kırmızı ve mavi takım arasında dengesizliği azaltıyor. Küçük harita performans açısından iyi. İtem aktifleri yok, ekranı basitleştirmek için. Nexus koruyucuları da yok, ama Nexus kule gibi hasar veriyor.
20 dakikalık maç süresi birçok oyuncu için avantajlı; troll karşılaşmaları daha az zaman kaybıyla sonuçlanıyor. Minyonlara son vuruş canı ve mor can sistemi de minyon kaçırmayı azaltıyor. Ejderler daha güçlü bufflar veriyor. Düşmana kilitlenme özelliği de güzel. Rün sayısı az, iksirler yok, ışınlanma büyüsü item olarak satılıyor. En büyük eksik ise dansların olmaması.
Genel olarak Wild Rift, gelişmiş bir oyun ve oynamaya değer.