Neler yeni

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Yemeksepeti CEO’su: Tüketici Fiyatlara Daha Duyarlı

K
K

Kaan Öztürk

Misafir
Yemeksepeti CEO’su Mert Baki, BloombergHT’de katıldığı bir programda yemek siparişlerindeki değişimlere dair önemli açıklamalarda bulundu. Yemeksepeti, 2024 yılında sektördeki tüm şirketlerle birlikte çift haneli büyüme yakaladı. Ancak Baki’ye göre, büyümenin arkasındaki en büyük itici güç tüketici davranışlarındaki değişim oldu. Artan enflasyonun etkisiyle kullanıcıların sipariş alışkanlıkları da büyük ölçüde değişti.



Tüketici İndirim, Kampanya ve Küçük Menü Peşinde​


Mert Baki, kullanıcıların daha uygun fiyatlı mutfaklara yöneldiğini belirtti. Artık siparişlerde daha fazla indirim, kupon ve kampanya tercih edildiğini söyleyen Baki, her iki siparişten birinin bir indirimle verildiğini ifade etti. Ayrıca sağlıklı yaşam trendlerinin de siparişlere yansıdığını, daha önce hiç olmadığı kadar salata ve sebze ağırlıklı bowl menüler sipariş edildiğini belirtti.

Baki’nin dikkat çektiği bir diğer değişim ise demografik yapıyla ilgili. Daha fazla kişinin yalnız yaşadığı şehirlerde küçük porsiyonlu menüler öne çıkıyor. Ayrıca geç saatlerde verilen siparişlerde de artış yaşandığını belirten Baki, tüketicilerin davranışlarını analiz ederek uygulama içi teklif ve önerileri buna göre şekillendirdiklerini açıkladı.

Yemeksepeti-1

Yemeksepeti




Yerel Esnafa Talep Artıyor, Enflasyon Hala Belirleyici​


CEO Baki, sadece restoranlardan değil, yerel market ve kasaplardan da yoğun sipariş alındığını belirtti. Hızlı ticaretin yaygınlaşmasıyla İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyükşehirlerde dakikalar içinde teslimat yapılabildiğini söyledi. Ancak en hızlı büyümenin Anadolu şehirlerinden geldiğini ve Kayseri, Konya, Eskişehir gibi illerde talebin hızla arttığını aktardı.

Yüksek enflasyonun sektöre etkilerini de değerlendiren Baki, Yemeksepeti‘nin sadece 2024’te kupon ve kampanyalarla yaklaşık 7,7 milyar TL’lik indirim sağladığını açıkladı. Ayrıca, yapay zekâ destekli lojistik optimizasyonuyla maliyetlerin düşürülmesi için önemli yatırımlar yaptıklarını vurguladı. Restoranların menü çeşitliliği ve fiyat skalasına göre sıralanabilmesi sayesinde kullanıcıların bütçesine uygun tercihlere kolayca ulaşabildiği ifade edildi.

Yemeksepeti CEO’su: Tüketici Fiyatlara Daha Duyarlı yazısı ilk önce BeeTekno yayınlanmıştır.

Okumaya devam et...
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

Zevkini yansıtan rengi seç

Geniş / Dar görünüm

Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Izgara görünümlü forum listesi

Forum listesindeki düzeni ızgara yada sıradan listeleme tarzındaki yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Resimli ızgara modu

Izgara forum listesinde resimleri açıp/kapatabileceğiniz yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Kenar çubuğunu kapat

Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

Sabit kenar çubuğu

Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

Köşe kıvrımlarını kapat

Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

Geri