Yeni nesil gençlerin alışveriş alışkanlıkları, büyük ölçüde sosyal medya platformları ve influencer’lar tarafından yönlendiriliyor. Özellikle Asya-Pasifik bölgesindeki Z kuşağı, satın alma kararlarını verirken idollerini ve influencer’ları takip ediyor.
TikTok ve Instagram Alışveriş Deneyimini Değiştiriyor
Geçmiş nesiller temel ihtiyaçlarını karşılamak veya yeni stilleri keşfetmek için alışveriş merkezlerini ziyaret ederken, Z kuşağı trendleri internette arıyor. İdollerini ve influencer’ları takip ederek onlarla aynı kıyafetleri giymeyi hayal ediyorlar. Bu durum, TikTok ve Instagram gibi sosyal ticaret platformlarının yükselişiyle mümkün hale geliyor. Influencer tavsiyeleri, bu platformlarda çok önemli bir rol oynuyor.
Z Kuşağının Alışveriş Deneyimi Tercihleri
KPMG‘nin 14 pazarda 7.000 tüketiciyle yaptığı anket, Z kuşağının alışveriş deneyiminde sosyal ticaretin (%63) ve canlı yayın ticaretinin (%57) önemli olduğunu ortaya koydu. Sosyal ticaret, özellikle Çin, Vietnam, Endonezya ve Filipinler’de Z kuşağı arasında en popüler perakende teknolojisi olarak öne çıkıyor.Markalar Tedarik Zinciri Stratejilerini Yeniden Değerlendiriyor
Z kuşağının alışveriş alışkanlıkları, markaların tedarik zinciri stratejilerini yeniden değerlendirmesine neden oluyor. Markalar, Z kuşağına hitap etmek için sosyal ticaret platformlarına özellikle odaklanıyor. TikTok ve Instagram’da influencer tavsiyeleri çok önemli bir rol oynuyor.