- BeePuan
- 1,426
Telefon markalarının kendi ekosistemlerini kurmaları büyük bir yatırım gerektirir. Apple, Samsung, Huawei ve Xiaomi gibi devlerin milyarlarca dolarlık bütçeleri var. Bu ekosistemler, donanım, yazılım, hizmetler ve destekten oluşur.
Bir ekosistemin kurulması, Ar-Ge, üretim, pazarlama ve dağıtım gibi birçok aşamayı kapsar. Yazılım geliştirme, uygulama mağazaları ve bulut hizmetleri gibi unsurlar da büyük maliyetler doğurur. Bu nedenle kesin bir rakam vermek mümkün değil.
Her markanın stratejisi ve ölçeği farklı olduğu için maliyetler de büyük farklılık gösterir. Küçük bir şirketin ekosistem oluşturma maliyetleri, büyük bir şirketinkinden çok daha az olacaktır. Ancak genel olarak, bu girişimlerin maliyeti oldukça yüksektir.
Bir ekosistemin kurulması, Ar-Ge, üretim, pazarlama ve dağıtım gibi birçok aşamayı kapsar. Yazılım geliştirme, uygulama mağazaları ve bulut hizmetleri gibi unsurlar da büyük maliyetler doğurur. Bu nedenle kesin bir rakam vermek mümkün değil.
Her markanın stratejisi ve ölçeği farklı olduğu için maliyetler de büyük farklılık gösterir. Küçük bir şirketin ekosistem oluşturma maliyetleri, büyük bir şirketinkinden çok daha az olacaktır. Ancak genel olarak, bu girişimlerin maliyeti oldukça yüksektir.