beetekno
Moteratör
General Motors, tam olarak 500 adet elektrikli araç şarj cihazı sevgisini yaymak amacıyla EVgo ve Pilot Seyahat Merkezleri ile güçlerini birleştiriyor. Projenin tamamlanması, elektrikli araç sahipleri için yakıt erişilebilirliğinde büyük bir değişimin sinyalini verecek ve potansiyel olarak kaç kişinin bir sonraki arabası olarak elektrikli araç satın almaya karar vereceğine ilişkin oyunu değiştirecek. Bu bir avuç GM elektrikli şarj istasyonu, halihazırda yıkıcı bir endüstriyi başka nasıl bozacak?
Pilot Flying J EV şarj projesi, Yeni Ufuklar adı verilen bir girişimin parçası. Şirket, sürdürülebilirliği taahhüt ederken parasını ağzına koyuyor; tüm bunlar altyapı iyileştirmelerinde 1 milyar dolara mal olacak. Bu, şarj cihazlarının öne çıktığı tesislerde yapılan diğer iyileştirmelere ek olarak yapılıyor.
2023'ü sonunda Flying J'ler, susuz elektrikli araçlar için 100 duraklı yaklaşık 25 GM elektrikli şarj istasyonuna sahipti. 2024'ün sonuna kadar birkaç yüz tane daha duracak. EVgo hepsine güç sağlayacak ve onu ulusal şarj ağında sektör lideri yapacak.
Bu deneyimli bir otomobil üreticisinden baş döndürücü bir haber. Bu, bir yapımcının oyunda ne kadar uzun süredir yer aldığına bakılmaksızın, yeniliği kucakladığını gösteriyor. Yatırım yapma isteği, uzun vadeli GM markası müdavimlerini içten yanmalı motorlara olan yakınlıklarına rağmen, elektrifikasyonu ve çevre dostu taşımacılığı desteklemeye ikna etmek için kritik öneme sahiptir.
Planda amaçlanan şarj cihazlarının nerede olacağına dair bir harita var. Ortabatı ve Kuzeybatı Pasifik'in yoğunlukları oldukça azdır, oysa Doğu Kıyısı'nda üzerinde çalışılacak daha çok şey vardır. Bu nedenler, yakınınızda diğer eyaletlerdeki kadar çok şarj istasyonu bulunmamasının nedeni olabilir.
Pilot lokasyonlar ilk dikkate alınan husustur. Pilotun bulunmadığı bölgeler GM şarj cihazlarından birini alamayacaktır. Bu proje başarılı olursa daha fazla lokasyonun çığır açması mümkün ancak elektrikli araçların yeni yapılar için varsayılan bir lüks olup olmayacağını söylemek zor.
Ayrıca lokasyonlar büyük şehirler ve yollarla örtüşmektedir. Pilotlar kamyon duraklarıdır, bu nedenle bir filonun güzergahında diğer banliyö rotalarına göre daha fazla şarj istasyonu görmek mantıklıdır.
Bu iki veri noktası, ücretlendirme erişimine ilişkin olumsuz reklamlarla mücadele etmek için kritik öneme sahiptir. Pek çok kişi bu zihniyetin üstesinden gelmekte zorlanıyor ve genişletilmiş şarj altyapısı, stresi azaltmanın kapısıdır.
Uzun mesafeli araçları destekleyen Seviye 3 şarj cihazları binlerce dolara mal olabilir ve bu da yerinde donanım kurulumunu pahalı hale getirir. Bu plan sayesinde uygun şarj cihazlarına ücretsiz ve halka açık erişim, GM'nin zamanlamasını daha da mükemmel hale getiriyor.
Bu, pazarı daha geniş bir alıcı kitlesine açacak ve EV satışlarını son birkaç yılda olduğundan daha da fazla artıracak. 2024'ün ilk aylarında şimdiden %5 artış gösterdiler. Şirketler, operatörlerinin yol kenarında akülerinin bitmesinden korkmadan kamyon ve nakliye kamyonu satın alabileceğinden, satış tahminleri artık şişecek.
GM ELEKTRİK ŞARJ İSTASYONLARININ ARKA PLANI
GM, 2022'de 500'e kadar Flying J kamyon durağına 2.000 şarj portu kuracağını, böylece her 50 milde bir şarj cihazı olacağını duyurdu. Birçoğu, 10 dakikalık bir oturumda 200 mil menzil vaat eden hızlı şarj cihazlarıdır. Tezgahların kapasitesi yaklaşık 350 kilovattır. Tescilli pil teknolojisi Ultium Charge 360'tan ilham alan ürün için GM'nin adının yanında Pilot'un markası da bulunacak.Pilot Flying J EV şarj projesi, Yeni Ufuklar adı verilen bir girişimin parçası. Şirket, sürdürülebilirliği taahhüt ederken parasını ağzına koyuyor; tüm bunlar altyapı iyileştirmelerinde 1 milyar dolara mal olacak. Bu, şarj cihazlarının öne çıktığı tesislerde yapılan diğer iyileştirmelere ek olarak yapılıyor.
2023'ü sonunda Flying J'ler, susuz elektrikli araçlar için 100 duraklı yaklaşık 25 GM elektrikli şarj istasyonuna sahipti. 2024'ün sonuna kadar birkaç yüz tane daha duracak. EVgo hepsine güç sağlayacak ve onu ulusal şarj ağında sektör lideri yapacak.
Bu deneyimli bir otomobil üreticisinden baş döndürücü bir haber. Bu, bir yapımcının oyunda ne kadar uzun süredir yer aldığına bakılmaksızın, yeniliği kucakladığını gösteriyor. Yatırım yapma isteği, uzun vadeli GM markası müdavimlerini içten yanmalı motorlara olan yakınlıklarına rağmen, elektrifikasyonu ve çevre dostu taşımacılığı desteklemeye ikna etmek için kritik öneme sahiptir.
YAKINIMDA ŞARJ İSTASYONLARI VAR MI?
Amaç, her şarj cihazının diğerinden 50 mil uzakta olmasıdır. Ne yazık ki bu, ABD'de eşit şekilde dağıldıkları anlamına gelmiyor ancak çoğu bölge iyi bir şekilde kapsanıyor.Planda amaçlanan şarj cihazlarının nerede olacağına dair bir harita var. Ortabatı ve Kuzeybatı Pasifik'in yoğunlukları oldukça azdır, oysa Doğu Kıyısı'nda üzerinde çalışılacak daha çok şey vardır. Bu nedenler, yakınınızda diğer eyaletlerdeki kadar çok şarj istasyonu bulunmamasının nedeni olabilir.
Pilot lokasyonlar ilk dikkate alınan husustur. Pilotun bulunmadığı bölgeler GM şarj cihazlarından birini alamayacaktır. Bu proje başarılı olursa daha fazla lokasyonun çığır açması mümkün ancak elektrikli araçların yeni yapılar için varsayılan bir lüks olup olmayacağını söylemek zor.
Ayrıca lokasyonlar büyük şehirler ve yollarla örtüşmektedir. Pilotlar kamyon duraklarıdır, bu nedenle bir filonun güzergahında diğer banliyö rotalarına göre daha fazla şarj istasyonu görmek mantıklıdır.
BU, ELEKTRİKLİ ARAÇLARIN BENİMSENMESİNİ NASIL ETKİLEYECEK?
Her şarj istasyonu kurulumu EV sıkıntılarını küçük bir yüzde oranında hafifletiyor. Ancak bu tarihi işbirliği, EV'lerin itibarına kendisinden önceki diğerlerinden daha fazla katkı sağlayacak.MENZİL KAYGISINI AZALTMA
Modern araştırmalar, menzil kaygısı hakkında büyüleyici analizleri ortaya koyuyor. Birincisi, menzil kaygısını en çok yaşayanlar henüz elektrikli araç sahibi olmayanlar oluyor. Bu sayı potansiyel elektrikli araç alıcılarının %76'sına tekabül ediyor . Ek olarak, Recurrent'ın araştırması, EV sahiplerinin %78'inin, araba sahibi oldukları sürece menzil kaygısının daha da azaldığını söylediğini ortaya çıkardı.Bu iki veri noktası, ücretlendirme erişimine ilişkin olumsuz reklamlarla mücadele etmek için kritik öneme sahiptir. Pek çok kişi bu zihniyetin üstesinden gelmekte zorlanıyor ve genişletilmiş şarj altyapısı, stresi azaltmanın kapısıdır.
REKABET GÜCÜNÜN ARTIRILMASI
Tesla Süper Şarj Cihazları piyasadaki en yaygın istasyondur. GM'nin planı mevcut portföyü çeşitlendirecek. Oyun alanına ne kadar çok üretici girerse, istasyonlar da o kadar hızlı ortaya çıkacaktır. Bunun nedeni, markalarını bir benzin istasyonunun şarj cihazlarına koyacak alan azaldıkça şirketlerin giderek daha rekabetçi hale gelmesidir.ÜÇÜNCÜ TARAF İŞBİRLİKLERİNİ DOĞRULAMA
Tesla kendi şarj ağına sahip ancak bu GM'nin altyapısının etkisini azaltmıyor. EV genişlemesi yalnızca üreticilerin harici şarj hizmetleri ve yazılım sağlayıcılarla çalışması durumunda gerçekleşebilir. Her üretici bu masrafı karşılayamaz; o halde neden diğer sektör liderleriyle çalışmanın getireceği faydalardan ve itibar artışlarından faydalanırken bu işi dış kaynaklardan sağlamayasınız?İKİ PARTİLİ ALTYAPI PLANININ GÜÇLENDİRİLMESİ
Biden-Harris yönetimi, ABD şebekesini ve elektrikli araç şarj erişimi de dahil olmak üzere diğer kritik altyapıyı iyileştirmek için beş yıllığına 5 milyar dolar dağıttı. GM'nin Pilot ve EVgo ile olan planı bu mevzuatı doğrudan destekliyor ve yatırım yapmanın en iyi zamanı olduğunu kanıtlıyor. Özel şirketler ve federal teşvikler mükemmel bir kombinasyondur çünkü ön maliyet yüklerini azaltırlar.Uzun mesafeli araçları destekleyen Seviye 3 şarj cihazları binlerce dolara mal olabilir ve bu da yerinde donanım kurulumunu pahalı hale getirir. Bu plan sayesinde uygun şarj cihazlarına ücretsiz ve halka açık erişim, GM'nin zamanlamasını daha da mükemmel hale getiriyor.
HEYECAN VERİCİ FİLOLAR
Pilot'un kamyon duraklarına sahip olması şanslı bir durum çünkü ağır hizmet araçları gaz tüketen karbon yayıcılar. Her ne kadar banliyö araçları gezegenin başka bir endişe kaynağı olsa da, giderek agresifleşen uzun mesafe taşımacılığı sektörünün karbondan arındırılması, iyileştirici bir atmosfer açısından çok faydalı olacaktır.Bu, pazarı daha geniş bir alıcı kitlesine açacak ve EV satışlarını son birkaç yılda olduğundan daha da fazla artıracak. 2024'ün ilk aylarında şimdiden %5 artış gösterdiler. Şirketler, operatörlerinin yol kenarında akülerinin bitmesinden korkmadan kamyon ve nakliye kamyonu satın alabileceğinden, satış tahminleri artık şişecek.