beetekno
Moteratör
Planner'daki Copilot (önizleme), Teams'deki yeni Microsoft Planner'da kullanıma sunulmaya başlıyor. Artık yeni Microsoft Planner tam olarak Microsoft Teams'e sunulduğuna göre, bu haftadan itibaren Planner'daki Copilot'un (önizleme) Project Plan 3 veya Project Plan 5 lisansına sahip kullanıcılara sunulacağını duyurmanın heyecanını yaşıyoruz. Planner'daki Copilot, üretken yapay zekanın gücüyle işinizin planlanmasını, yönetimini ve yürütülmesini kolaylaştırarak hedeflerinize ulaşırken sizi bilgilendirir. Planner'daki Copilot, ekiplerin birlikte çalışma ve projeler üzerinde işbirliği yapma biçimlerini dönüştürmelerine yardımcı olur.
Planlama
Planlama başarılı bir proje için kritik öneme sahiptir. Bu, doğru hedefleri belirlemek ve onlara ulaşmak için yapılan çalışmaları parçalara ayırmakla başlar. Planner'daki Copilot ile ekipler, kullanıcı istemlerine göre görevler, hedefler ve bölümler oluşturup ekleyebilir ve hatta bu öğeleri içeren tam bir plan bile oluşturabilir. Copilot'tan bir sonraki projenizi planlamasını isteyebilirsiniz, o da iş dökümünü oluşturmaya başlayacaktır.
Yönetmek
Etkili uygulama, planladığınız hedeflere gerçekten ulaşmanın anahtarıdır. Dijital asistanınız Copilot ile bu süreci kolaylaştırabilir ve doğru yolda kalabilirsiniz. Copilot, bir sonraki adımda ne üzerinde çalışacağınızı belirlemenize veya büyük bir iş öğesini eyleme geçirilebilir adımlara ayırmanıza yardımcı olabilir. Hedeflere ulaşmak için insanların ve yapay zekanın birlikte nasıl çalıştığını yönetmek için kullanıcılardan talimat alır, onay ve geri bildirim ister. Bir sorunu önceliklendirme, kapsamı genişletme veya planda başka değişiklikler yapma zamanı geldiğinde, Copilot yeni bir hedefin izlenmesine, hangi görevlerin geride kaldığını veya hangi ekip üyelerinin en yüksek iş yüküne sahip olduğunu belirlemeye yardımcı olabilir.
Takip
Yoğun veya karmaşık planlar hakkında bilgi sahibi olmak zor olabilir. Copilot, ihtiyacınız olan bilgiyi hızlı bir şekilde ortaya çıkarmanıza yardımcı olur. Planınıza bağlı olarak Copilot ilerleme, öncelikler, iş yükü ve daha fazlasına ilişkin sorulara yanıtlar sağlar.
Özetlemek gerekirse, Planner'daki Copilot'tan şunları yapmasını isteyebilirsiniz:
• Bir plana başlamanıza yardımcı olur – Copilot doğal dil istemini kullanarak sizin için hedefler, görevler, alt görevler ve paketler dahil bir plan oluşturabilir.
• Planınızı yönetmenize yardımcı olur – Planınız geliştikçe Copilot yeni görevler önermenize yardımcı olabilir Yeni hedeflerinize göre sizin için ve gerektiğinde yeni kovalarla düzenli kalmanızı sağlar. Copilot, planınıza hedefler eklemenize ve bu hedeflere ulaşmak için görevler oluşturmanıza bile yardımcı olabilir
• İlerlemeyi izlemenize yardımcı olur – Copilot, planınızla ilgili soruları yanıtlayabilir ve en son gelişmelerden haberdar olmanıza yardımcı olabilir
Copilot özelliklerine biraz daha derinlemesine bakalım;
Planner'da Copilot'un nihai fiyatlandırması açıklanmamış olsa da, halihazırda bir Project Plan 3 veya Project Plan 5 lisansınız varsa, kuruluşunuza dağıtıldığında Planner'da Copilot yeteneklerini önizleyebileceksiniz. Tamamen kullanıma sunulduktan sonra, premium Proje lisansına sahip değilseniz, Planner'da Copilot da dahil olmak üzere gelişmiş özellikleri içeren 30 günlük ücretsiz deneme sürümünüzü başlatabileceğiniz uygulama içindeki elmas simgesine tıklayabilirsiniz veya Premium lisans talep edip devam edebilirsiniz.
Yeni Planner ve Copilot'un henüz kullanıma sunulmadığı kuruluşların yöneticileri için Teams Public Preview'a katılarak yeni Planner'ı görebilir ve Copilot'u yeni Planner'da daha erken deneyimleyebilirsiniz.
Not: Microsoft ; ''Önümüzdeki birkaç hafta içinde Copilot'u Planner'da (önizleme) aşamalı olarak kullanıma sunacağız; dolayısıyla yukarıdaki gereksinimleri karşılasanız bile, tamamen kullanıma sunulana kadar onu göremeyebilirsiniz.'' uyarısında bulunuyor.
Project Plan 3, Project Plan 5 veya premium lisans deneme sürümünüz varsa aşağıdaki adımı izleyerek Teams'deki Planner'da Copilot'un önizleme deneyimine zaten erişiminiz olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
Öncelikle Teams'de yeni Planner'ı başlatın. Yeni bir premium plan oluşturun veya mevcut bir premium planı açın:
Copilot'a erişiminiz varsa sağ üstte Copilot önizleme düğmesini göreceksiniz. Henüz Copilot önizleme düğmesini göremiyorsanız bir kaç hafta içinde gelecek olan güncellemeyi bekleyeceksiniz.
Copilot'un heyecan verici yeni geliştirmelerine ek olarak, Teams masaüstü ve web'deki yeni Planner, bireylerin ve ekiplerin girişimleri ve projeleri yönetmeye yönelik günlük ihtiyaçlarını karşılayan, uzun süredir beklenen ve en çok talep edilen birçok özelliği getiriyor. Yeni Planner'ın ele aldığı, en çok talep edilen özelliklerden ve geri bildirimlerden bazıları şunlardır:
- Zaman Çizelgesi ve Bağımlılıklar – Bir projenin, içindeki görevlerin tüm bağımlılıkları hesaba katılarak ne zaman tamamlanmasının beklendiğini hızlı bir şekilde belirlemek için artık projelerin zaman çizelgesini bir Gantt şemasında kolayca yönetebilir ve izleyebilirsiniz.
- Alt görevler – karmaşık işleri daha ayrıntılı adımlara bölmek, alt görevlerle kolaydır. Premium plan kullanarak alt görevler oluşturup farklı kişilere atayabilir ve takip edilecek farklı tarihler belirleyebilirsiniz.
- Ekip iş yükü – Premium planda, ekip üyelerinin fazla veya az tahsis edilebileceği ekip iş yükünü kolayca değerlendirmek ve buna göre daha iyi iş yükü dengesi sağlamak için kişi görünümünü kullanabilirsiniz.
- Özel alanlar - Her projenin kendine özgü hedefleri ve ihtiyaçları vardır ve premium planlardaki özel alanlarla projeniz için en önemli olan benzersiz unsurları kolayca takip edebilirsiniz. Tarih alanları, çoktan seçmeli alanlar, metin alanları ve daha fazlası gibi farklı türde alanlar oluşturabilirsiniz.
- Görev konuşmaları - Ekibiniz, Teams kanalına sekme olarak eklenen premium planı kullanarak plandaki görevler bağlamında Teams sohbetleri başlatabilir. Kolayca @ diğer ekip üyelerinden bahsedin, emojileri, gifleri ve bildiğiniz ve sevdiğiniz diğer tüm Teams sohbet özelliklerini kullanın.
- Görev Geçmişi - Farkında olmanız gereken diğer bağlı görev değişiklikleri de dahil olmak üzere, bir görevde meydana gelen tüm değişiklikleri gözden geçirmenin hızlı bir yoluna ihtiyacınız olduğunda, diğerlerinin tamamladığı değişikliklerin listesini kolayca gözden geçirmek için görev geçmişini premium planda görüntüleyin işlerin nerede olduğunu ve neyin daha fazla takip gerektirdiğini belirlemeye yardımcı olmak için.
- Görevlerim – Yapmanız gereken her şeyi takip etmek Görevlerim ile artık daha kolay. Takip için işaretlediğiniz tüm e-postaları yönetebilirsiniz. Ayrıca premium planlar, temel planlar, Loop bileşenleri, Teams toplantı notları ve daha fazlasında size atanan tüm görevleri de arayabilirsiniz.
- Daha Basit ve Daha Hızlı – Aldığımız en önemli taleplerden biri, uygulamayı daha basit, daha az karmaşık ve kullanımı daha hızlı hale getirmektir. Bu, genel gezinme kullanıcı arayüzünü basitleştirerek, ihtiyaç duyduğunuz yetenekleri ihtiyaç duyduğunuzda bulmanızı kolaylaştırarak, çıkmaz noktaları ortadan kaldırarak ve genel performansı geliştirerek uygulamada iyileştirmeye odaklanılan ana alanlardan biri olmuştur.
- Ön saflarda çalışanlara sahip kuruluşlar için geliştirmeler - Ayrıca geçen hafta Microsoft, Teams'deki yeni Planner'da da yer alan, ön saflarda çalışanlara sahip kuruluşlar için tasarlanan ek iyileştirmeler hakkında da yayın yapmıştı.
Yeni Planlayıcı düzenli olarak güncellenecek, böylece zaman içinde daha fazla düzeltmenin ve özelliğin ortaya çıkmasını bekleyebilirsiniz. Devam eden ve yakında gelecek olanlardan bazıları:
- Temel planı premium plana yükseltme yeteneği
- Daha hızlı ve daha iyi Günüm ve Görevlerim
- Web için Project görevlerini premium plan görevlerini Görevlerim'de görebilme yeteneği (şu anda dalgalar halinde GA'ya sunuluyor)
- Yeni Planlayıcı Teams kanalına sekme olarak eklenen temel planda yer alan kullanıcı arayüzü geliştirmeleri ve tablo görünümü
- Genel hata düzeltmeleri
Microsoft geribildirimlerinize önem veriyor ve paylaşmanızı özellikle istiyor;
''Şu ana kadar bizimle paylaştığınız tüm geri bildirimleri takdir ediyoruz, yüzlerce hatayı düzelttik ve isteklerinizin çoğunu biriktirme listemize ve yol haritamıza ekliyoruz. Bırakın gelsinler.''
Geri bildirimlerinizi doğrudan Teams'deki yeni Planner uygulaması aracılığıyla paylaşabilirsiniz.
Genel olarak Copilot, istemler için aşağıdaki dilleri destekler: Çince (Basitleştirilmiş), İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca, Japonca, Portekizce (Brezilya), İspanyolca. Ayrıca Microsoft Copilot'a daha fazla dil eklemeyi planladıklarını ve ek diller desteklendikçe güncelleyeceklerini bildirmekte.
Yeni Planner'daki Copilot, projelerin planlanmasına, yönetilmesine ve izlenmesine yardımcı olabilir
Planlama
Planlama başarılı bir proje için kritik öneme sahiptir. Bu, doğru hedefleri belirlemek ve onlara ulaşmak için yapılan çalışmaları parçalara ayırmakla başlar. Planner'daki Copilot ile ekipler, kullanıcı istemlerine göre görevler, hedefler ve bölümler oluşturup ekleyebilir ve hatta bu öğeleri içeren tam bir plan bile oluşturabilir. Copilot'tan bir sonraki projenizi planlamasını isteyebilirsiniz, o da iş dökümünü oluşturmaya başlayacaktır.
Yönetmek
Etkili uygulama, planladığınız hedeflere gerçekten ulaşmanın anahtarıdır. Dijital asistanınız Copilot ile bu süreci kolaylaştırabilir ve doğru yolda kalabilirsiniz. Copilot, bir sonraki adımda ne üzerinde çalışacağınızı belirlemenize veya büyük bir iş öğesini eyleme geçirilebilir adımlara ayırmanıza yardımcı olabilir. Hedeflere ulaşmak için insanların ve yapay zekanın birlikte nasıl çalıştığını yönetmek için kullanıcılardan talimat alır, onay ve geri bildirim ister. Bir sorunu önceliklendirme, kapsamı genişletme veya planda başka değişiklikler yapma zamanı geldiğinde, Copilot yeni bir hedefin izlenmesine, hangi görevlerin geride kaldığını veya hangi ekip üyelerinin en yüksek iş yüküne sahip olduğunu belirlemeye yardımcı olabilir.
Takip
Yoğun veya karmaşık planlar hakkında bilgi sahibi olmak zor olabilir. Copilot, ihtiyacınız olan bilgiyi hızlı bir şekilde ortaya çıkarmanıza yardımcı olur. Planınıza bağlı olarak Copilot ilerleme, öncelikler, iş yükü ve daha fazlasına ilişkin sorulara yanıtlar sağlar.
Özetlemek gerekirse, Planner'daki Copilot'tan şunları yapmasını isteyebilirsiniz:
• Bir plana başlamanıza yardımcı olur – Copilot doğal dil istemini kullanarak sizin için hedefler, görevler, alt görevler ve paketler dahil bir plan oluşturabilir.
• Planınızı yönetmenize yardımcı olur – Planınız geliştikçe Copilot yeni görevler önermenize yardımcı olabilir Yeni hedeflerinize göre sizin için ve gerektiğinde yeni kovalarla düzenli kalmanızı sağlar. Copilot, planınıza hedefler eklemenize ve bu hedeflere ulaşmak için görevler oluşturmanıza bile yardımcı olabilir
• İlerlemeyi izlemenize yardımcı olur – Copilot, planınızla ilgili soruları yanıtlayabilir ve en son gelişmelerden haberdar olmanıza yardımcı olabilir
Copilot özelliklerine biraz daha derinlemesine bakalım;
Yeni Planner özelliklerinde Copilot deneyimi
Planner'da Copilot'un nihai fiyatlandırması açıklanmamış olsa da, halihazırda bir Project Plan 3 veya Project Plan 5 lisansınız varsa, kuruluşunuza dağıtıldığında Planner'da Copilot yeteneklerini önizleyebileceksiniz. Tamamen kullanıma sunulduktan sonra, premium Proje lisansına sahip değilseniz, Planner'da Copilot da dahil olmak üzere gelişmiş özellikleri içeren 30 günlük ücretsiz deneme sürümünüzü başlatabileceğiniz uygulama içindeki elmas simgesine tıklayabilirsiniz veya Premium lisans talep edip devam edebilirsiniz.
Yeni Planner ve Copilot'un henüz kullanıma sunulmadığı kuruluşların yöneticileri için Teams Public Preview'a katılarak yeni Planner'ı görebilir ve Copilot'u yeni Planner'da daha erken deneyimleyebilirsiniz.
Not: Microsoft ; ''Önümüzdeki birkaç hafta içinde Copilot'u Planner'da (önizleme) aşamalı olarak kullanıma sunacağız; dolayısıyla yukarıdaki gereksinimleri karşılasanız bile, tamamen kullanıma sunulana kadar onu göremeyebilirsiniz.'' uyarısında bulunuyor.
Planner'daki Yardımcı Pilotun kullanımınıza açık olup olmadığını nasıl anlarsınız?
Project Plan 3, Project Plan 5 veya premium lisans deneme sürümünüz varsa aşağıdaki adımı izleyerek Teams'deki Planner'da Copilot'un önizleme deneyimine zaten erişiminiz olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.
Öncelikle Teams'de yeni Planner'ı başlatın. Yeni bir premium plan oluşturun veya mevcut bir premium planı açın:
Copilot'a erişiminiz varsa sağ üstte Copilot önizleme düğmesini göreceksiniz. Henüz Copilot önizleme düğmesini göremiyorsanız bir kaç hafta içinde gelecek olan güncellemeyi bekleyeceksiniz.
Yeni Planner artık Teams'de %100 genel kullanıma sunuldu. Bugün deneyebilirsiniz.
Copilot'un heyecan verici yeni geliştirmelerine ek olarak, Teams masaüstü ve web'deki yeni Planner, bireylerin ve ekiplerin girişimleri ve projeleri yönetmeye yönelik günlük ihtiyaçlarını karşılayan, uzun süredir beklenen ve en çok talep edilen birçok özelliği getiriyor. Yeni Planner'ın ele aldığı, en çok talep edilen özelliklerden ve geri bildirimlerden bazıları şunlardır:
- Zaman Çizelgesi ve Bağımlılıklar – Bir projenin, içindeki görevlerin tüm bağımlılıkları hesaba katılarak ne zaman tamamlanmasının beklendiğini hızlı bir şekilde belirlemek için artık projelerin zaman çizelgesini bir Gantt şemasında kolayca yönetebilir ve izleyebilirsiniz.
- Alt görevler – karmaşık işleri daha ayrıntılı adımlara bölmek, alt görevlerle kolaydır. Premium plan kullanarak alt görevler oluşturup farklı kişilere atayabilir ve takip edilecek farklı tarihler belirleyebilirsiniz.
- Ekip iş yükü – Premium planda, ekip üyelerinin fazla veya az tahsis edilebileceği ekip iş yükünü kolayca değerlendirmek ve buna göre daha iyi iş yükü dengesi sağlamak için kişi görünümünü kullanabilirsiniz.
- Özel alanlar - Her projenin kendine özgü hedefleri ve ihtiyaçları vardır ve premium planlardaki özel alanlarla projeniz için en önemli olan benzersiz unsurları kolayca takip edebilirsiniz. Tarih alanları, çoktan seçmeli alanlar, metin alanları ve daha fazlası gibi farklı türde alanlar oluşturabilirsiniz.
- Görev konuşmaları - Ekibiniz, Teams kanalına sekme olarak eklenen premium planı kullanarak plandaki görevler bağlamında Teams sohbetleri başlatabilir. Kolayca @ diğer ekip üyelerinden bahsedin, emojileri, gifleri ve bildiğiniz ve sevdiğiniz diğer tüm Teams sohbet özelliklerini kullanın.
- Görev Geçmişi - Farkında olmanız gereken diğer bağlı görev değişiklikleri de dahil olmak üzere, bir görevde meydana gelen tüm değişiklikleri gözden geçirmenin hızlı bir yoluna ihtiyacınız olduğunda, diğerlerinin tamamladığı değişikliklerin listesini kolayca gözden geçirmek için görev geçmişini premium planda görüntüleyin işlerin nerede olduğunu ve neyin daha fazla takip gerektirdiğini belirlemeye yardımcı olmak için.
- Görevlerim – Yapmanız gereken her şeyi takip etmek Görevlerim ile artık daha kolay. Takip için işaretlediğiniz tüm e-postaları yönetebilirsiniz. Ayrıca premium planlar, temel planlar, Loop bileşenleri, Teams toplantı notları ve daha fazlasında size atanan tüm görevleri de arayabilirsiniz.
- Daha Basit ve Daha Hızlı – Aldığımız en önemli taleplerden biri, uygulamayı daha basit, daha az karmaşık ve kullanımı daha hızlı hale getirmektir. Bu, genel gezinme kullanıcı arayüzünü basitleştirerek, ihtiyaç duyduğunuz yetenekleri ihtiyaç duyduğunuzda bulmanızı kolaylaştırarak, çıkmaz noktaları ortadan kaldırarak ve genel performansı geliştirerek uygulamada iyileştirmeye odaklanılan ana alanlardan biri olmuştur.
- Ön saflarda çalışanlara sahip kuruluşlar için geliştirmeler - Ayrıca geçen hafta Microsoft, Teams'deki yeni Planner'da da yer alan, ön saflarda çalışanlara sahip kuruluşlar için tasarlanan ek iyileştirmeler hakkında da yayın yapmıştı.
Yeni Planlayıcı düzenli olarak güncellenecek, böylece zaman içinde daha fazla düzeltmenin ve özelliğin ortaya çıkmasını bekleyebilirsiniz. Devam eden ve yakında gelecek olanlardan bazıları:
- Temel planı premium plana yükseltme yeteneği
- Daha hızlı ve daha iyi Günüm ve Görevlerim
- Web için Project görevlerini premium plan görevlerini Görevlerim'de görebilme yeteneği (şu anda dalgalar halinde GA'ya sunuluyor)
- Yeni Planlayıcı Teams kanalına sekme olarak eklenen temel planda yer alan kullanıcı arayüzü geliştirmeleri ve tablo görünümü
- Genel hata düzeltmeleri
Microsoft geribildirimlerinize önem veriyor ve paylaşmanızı özellikle istiyor;
''Şu ana kadar bizimle paylaştığınız tüm geri bildirimleri takdir ediyoruz, yüzlerce hatayı düzelttik ve isteklerinizin çoğunu biriktirme listemize ve yol haritamıza ekliyoruz. Bırakın gelsinler.''
Geri bildirimlerinizi doğrudan Teams'deki yeni Planner uygulaması aracılığıyla paylaşabilirsiniz.
Gereksinimler
Genel olarak Copilot, istemler için aşağıdaki dilleri destekler: Çince (Basitleştirilmiş), İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca, Japonca, Portekizce (Brezilya), İspanyolca. Ayrıca Microsoft Copilot'a daha fazla dil eklemeyi planladıklarını ve ek diller desteklendikçe güncelleyeceklerini bildirmekte.