beetekno
Moteratör
Son Çin Grand Prix'sinden bu yana geçen beş yıllık bekleyişin ardından nihayet geçmişte bazı klasik yarışlara ev sahipliği yapan piste dönme zamanı geldi. Ve Japonya'dan bu yana pist dışında da pek çok olay yaşandı ve bunlar, padok Şangay'a geldiğinde birçok konuşulacak konu sağlayacak...
Lewis Hamilton'ın Ferrari'ye geçişi ve bu duyurunun bu sezonun başlangıcından önceki zamanlaması, sürücü pazarında her zaman işlerin normalden daha erken başlamasına neden olacaktı, ancak yine de Fernando Alonso'nun geleceğinin onaylanması neredeyse sürpriz oldu. Sadece 'Yarış Haftası'nın son sayısında sürücü pazarının ısındığı bir gerçek ancak bunun merkezinde Carlos Sainz'ın 2025'ten itibaren nerede yarışacağına ilişkin kararı vardı. Bunun yerine vatandaşı Alonso, "kariyerimde imzaladığım en uzun sözleşme" olarak tanımladığı sözleşmeye kendini adadı ve onu en azından 2026 sezonunun sonuna kadar ve muhtemelen sonrasında da Aston Martin için yarışmaya devam ettirdi. 2026 yılı, 45 yaşında yarıştığı son yıl olacak olsa bile Alonso, bu noktadan sonra kendisini Aston Martin'de başka rollerde gördüğünü söylüyor.
Fernando Alonso Aston Martin'le yeni sözleşme imzaladı
Formula 1 yarışına başlayan en genç sekizinci sürücü olan Alonso, aynı zamanda en yaşlı sürücüler arasında da ilk 50'ye girmeye hazırlanıyor ve gelecek yıl Michael Schumacher'i geride bırakarak 50 yıl içinde Grand Prix'e başlayan en yaşlı sürücü olacak.
Honda ve Aston Martin'in 2026'da da güçlerini birleştirmesiyle Alonso'nun performansı göz önüne alındığında, 46 ve 41 yaşındaki Juan Manuel Fangio'nun ardından F1 tarihindeki en yaşlı ikinci dünya şampiyonu olması kesinlikle ihtimal dışı değil. Formula 1'in Çin'deki son yarışından bu yana tam beş yıl geçtiğine inanmak neredeyse zor, ancak Lewis Hamilton'ın o zamanki takım arkadaşı Valtteri Bottas ve Ferrari'den Sebastian Vettel'i eve götürmesinden bu yana dünyada çok şey oldu.
Bu süre zarfında Hamilton, Max Verstappen'in üst üste üç serisinden önce altıncı ve yedinci dünya şampiyonluğunu elde ederken, Racing Point Aston Martin oldu; Renault Alpine oldu; Alfa Romeo, Kick Sauber oldu (ve Audi olacak); Toro Rosso önce AlphaTauri, sonra da RB oldu; Kimi Raikkonen ve Vettel emekli oldu ve Alonso emeklilikten döndü.
Mevcut gridde aralarında Oscar Piastri, Yuki Tsunoda ve Logan Sargeant'ın da bulunduğu dört sürücü Şangay'da hiç yarışmadı ve bu da bunun Zhou Guanyu için kendi sahasında ilk yarışı olacağı anlamına geliyor. Formula 1'de yarışan ilk Çinli sürücü, 2022'de ilk kez sahneye çıktığı günden bu yana beklemek zorunda kaldı, ancak bu hafta sonu Şangay Uluslararası Pisti'nde biletleri tükenen kalabalığın önünde sürüş yapma şansını yakalayacak. Sezonun ilk Sprint hafta sonu olduğunu ve geçmişte sıklıkla heyecan verici yarışlar sunan bir piste özel bir geri dönüş olacağını da ekleyelim.
Zhou Guanyu sonunda evindeki kalabalığın önünde araba kullanma şansını yakalayacak
Red Bull geçen yıl Japonya'da son derece etkileyiciydi ve bu sefer de hâlâ sahanın klasiğiydi, ancak takip eden grup kesinlikle yaklaşıyor. Pol pozisyonundaki Max Verstappen ile 2023'te ikinci olan Oscar Piastri arasındaki fark aynıydı Red Bull, McLaren, Ferrari, Aston Martin ve Mercedes'ten oluşan beş farklı takım da dahil olmak üzere bu yıl ilk yedi otomobili kapsayan fark aynıydı.
McLaren'ı Ferrari'nin önünde sayabilmem Lando Norris'in çok etkileyici bir sıralama turu yapmasına bağlıydı, ancak yarışta Carlos Sainz ve Charles Leclerc'i uzak tutacak tempoya sahip değildi. Ve Sainz, Norris'i strateji yoluyla temizlemek zorunda kalmasaydı, Sergio Perez'e daha da yakınlaşabilir ve en azından ikinci sıra için baskı kurabilirdi.
Ferrari'nin Red Bull'a uygun bir pistte daha yakın olması Scuderia için cesaret verici ve şimdi, hangi aksın performansı daha fazla tanımladığı açısından çok önemli olan Şangay Uluslararası Pisti'ne gidiyorlar, bu da Ferrari'ye biraz daha fazla rol oynayabilir.
Red Bull, performans avantajının hala o kadar büyük olduğunu kanıtlamaya çalışacak ki Ferrari'ye daha çok yakışan hafta sonları için pazarlık yapabilir, ancak sadece bu tartışma bile zaferler için yakın dövüş şansının ne kadar arttığını gösteriyor. Ferrari, Şangay Uluslararası Pisti'nin biraz daha güçlü yanlarını kullanmayı umuyor.
Mercedes cevap arıyor
Japonya Grand Prix'si hafta sonu Mercedes için acı tatlı bir hafta sonuydu, özellikle Hamilton çeşitli duygular yaşadı. Cuma günü hafta sonuna cesaret verici bir başlangıç yapan Hamilton, aracı Suzuka'daki yüksek hızlı bölümlerde itebilmenin keyfini çıkarırken, W15'in yol tutuşu da cesaret vericiydi. Yarış pek iyi gitmedi; Hamilton hasar ve strateji kombinasyonu nedeniyle dokuzuncu sırada kalırken, George Russell yedinci oldu.
Hafta sonunun sonunda Toto Wolff, Mercedes'in "yeniden yapılanma aşamasında" olduğunu ve aracın neden beklenen tur zamanı kazanımlarını sağlayamadığını anlamakta zorlandığını itiraf etti. Ancak bu, Mercedes'in hedeflediği araçtan performans elde etmeden yere basma kuvveti rakamlarını elde ettiğini öğrenmesiyle gerçekleşti. Wolff, bunun Mercedes'i olması gerektiğine inandıkları tempoyu yakalamaya yaklaştırdığı için bunun olumlu bir işaret olduğu konusunda ısrar ediyor ve fabrikadaki en son veri analizinden sonra ileriye doğru bir adım daha atmaya çalışacaklarını söylüyor. Bu yılın Çin Grand Prix'sini henüz yapmamış olabiliriz, ancak gelecek yılın ikinci turu olacak ve Japonya'ya gitmeden önce Avustralya ile arka arkaya yarışacağız, çünkü açılış grup yarışları mümkün olduğunca bölgeselleştirildi.
Peki gelecek yıl bu programı hangi sürücüler tamamlayacak? Daniel Ricciardo gibi isimler sezona hızlı bir başlangıç yapmak ve Albert Park'ta gridde yer alma şansını artırmak için bir sonuç ararken, sürücü pazarında önümüzdeki haftalar ve aylarda hâlâ pek çok değişiklik ve dönüş var.
Lewis Hamilton'ın Ferrari'ye geçişi ve bu duyurunun bu sezonun başlangıcından önceki zamanlaması, sürücü pazarında her zaman işlerin normalden daha erken başlamasına neden olacaktı, ancak yine de Fernando Alonso'nun geleceğinin onaylanması neredeyse sürpriz oldu. Sadece 'Yarış Haftası'nın son sayısında sürücü pazarının ısındığı bir gerçek ancak bunun merkezinde Carlos Sainz'ın 2025'ten itibaren nerede yarışacağına ilişkin kararı vardı. Bunun yerine vatandaşı Alonso, "kariyerimde imzaladığım en uzun sözleşme" olarak tanımladığı sözleşmeye kendini adadı ve onu en azından 2026 sezonunun sonuna kadar ve muhtemelen sonrasında da Aston Martin için yarışmaya devam ettirdi. 2026 yılı, 45 yaşında yarıştığı son yıl olacak olsa bile Alonso, bu noktadan sonra kendisini Aston Martin'de başka rollerde gördüğünü söylüyor.
Fernando Alonso Aston Martin'le yeni sözleşme imzaladı
Formula 1 yarışına başlayan en genç sekizinci sürücü olan Alonso, aynı zamanda en yaşlı sürücüler arasında da ilk 50'ye girmeye hazırlanıyor ve gelecek yıl Michael Schumacher'i geride bırakarak 50 yıl içinde Grand Prix'e başlayan en yaşlı sürücü olacak.
Honda ve Aston Martin'in 2026'da da güçlerini birleştirmesiyle Alonso'nun performansı göz önüne alındığında, 46 ve 41 yaşındaki Juan Manuel Fangio'nun ardından F1 tarihindeki en yaşlı ikinci dünya şampiyonu olması kesinlikle ihtimal dışı değil. Formula 1'in Çin'deki son yarışından bu yana tam beş yıl geçtiğine inanmak neredeyse zor, ancak Lewis Hamilton'ın o zamanki takım arkadaşı Valtteri Bottas ve Ferrari'den Sebastian Vettel'i eve götürmesinden bu yana dünyada çok şey oldu.
Bu süre zarfında Hamilton, Max Verstappen'in üst üste üç serisinden önce altıncı ve yedinci dünya şampiyonluğunu elde ederken, Racing Point Aston Martin oldu; Renault Alpine oldu; Alfa Romeo, Kick Sauber oldu (ve Audi olacak); Toro Rosso önce AlphaTauri, sonra da RB oldu; Kimi Raikkonen ve Vettel emekli oldu ve Alonso emeklilikten döndü.
Mevcut gridde aralarında Oscar Piastri, Yuki Tsunoda ve Logan Sargeant'ın da bulunduğu dört sürücü Şangay'da hiç yarışmadı ve bu da bunun Zhou Guanyu için kendi sahasında ilk yarışı olacağı anlamına geliyor. Formula 1'de yarışan ilk Çinli sürücü, 2022'de ilk kez sahneye çıktığı günden bu yana beklemek zorunda kaldı, ancak bu hafta sonu Şangay Uluslararası Pisti'nde biletleri tükenen kalabalığın önünde sürüş yapma şansını yakalayacak. Sezonun ilk Sprint hafta sonu olduğunu ve geçmişte sıklıkla heyecan verici yarışlar sunan bir piste özel bir geri dönüş olacağını da ekleyelim.
Zhou Guanyu sonunda evindeki kalabalığın önünde araba kullanma şansını yakalayacak
Red Bull geçen yıl Japonya'da son derece etkileyiciydi ve bu sefer de hâlâ sahanın klasiğiydi, ancak takip eden grup kesinlikle yaklaşıyor. Pol pozisyonundaki Max Verstappen ile 2023'te ikinci olan Oscar Piastri arasındaki fark aynıydı Red Bull, McLaren, Ferrari, Aston Martin ve Mercedes'ten oluşan beş farklı takım da dahil olmak üzere bu yıl ilk yedi otomobili kapsayan fark aynıydı.
McLaren'ı Ferrari'nin önünde sayabilmem Lando Norris'in çok etkileyici bir sıralama turu yapmasına bağlıydı, ancak yarışta Carlos Sainz ve Charles Leclerc'i uzak tutacak tempoya sahip değildi. Ve Sainz, Norris'i strateji yoluyla temizlemek zorunda kalmasaydı, Sergio Perez'e daha da yakınlaşabilir ve en azından ikinci sıra için baskı kurabilirdi.
Ferrari'nin Red Bull'a uygun bir pistte daha yakın olması Scuderia için cesaret verici ve şimdi, hangi aksın performansı daha fazla tanımladığı açısından çok önemli olan Şangay Uluslararası Pisti'ne gidiyorlar, bu da Ferrari'ye biraz daha fazla rol oynayabilir.
Red Bull, performans avantajının hala o kadar büyük olduğunu kanıtlamaya çalışacak ki Ferrari'ye daha çok yakışan hafta sonları için pazarlık yapabilir, ancak sadece bu tartışma bile zaferler için yakın dövüş şansının ne kadar arttığını gösteriyor. Ferrari, Şangay Uluslararası Pisti'nin biraz daha güçlü yanlarını kullanmayı umuyor.
Mercedes cevap arıyor
Japonya Grand Prix'si hafta sonu Mercedes için acı tatlı bir hafta sonuydu, özellikle Hamilton çeşitli duygular yaşadı. Cuma günü hafta sonuna cesaret verici bir başlangıç yapan Hamilton, aracı Suzuka'daki yüksek hızlı bölümlerde itebilmenin keyfini çıkarırken, W15'in yol tutuşu da cesaret vericiydi. Yarış pek iyi gitmedi; Hamilton hasar ve strateji kombinasyonu nedeniyle dokuzuncu sırada kalırken, George Russell yedinci oldu.
Hafta sonunun sonunda Toto Wolff, Mercedes'in "yeniden yapılanma aşamasında" olduğunu ve aracın neden beklenen tur zamanı kazanımlarını sağlayamadığını anlamakta zorlandığını itiraf etti. Ancak bu, Mercedes'in hedeflediği araçtan performans elde etmeden yere basma kuvveti rakamlarını elde ettiğini öğrenmesiyle gerçekleşti. Wolff, bunun Mercedes'i olması gerektiğine inandıkları tempoyu yakalamaya yaklaştırdığı için bunun olumlu bir işaret olduğu konusunda ısrar ediyor ve fabrikadaki en son veri analizinden sonra ileriye doğru bir adım daha atmaya çalışacaklarını söylüyor. Bu yılın Çin Grand Prix'sini henüz yapmamış olabiliriz, ancak gelecek yılın ikinci turu olacak ve Japonya'ya gitmeden önce Avustralya ile arka arkaya yarışacağız, çünkü açılış grup yarışları mümkün olduğunca bölgeselleştirildi.
Peki gelecek yıl bu programı hangi sürücüler tamamlayacak? Daniel Ricciardo gibi isimler sezona hızlı bir başlangıç yapmak ve Albert Park'ta gridde yer alma şansını artırmak için bir sonuç ararken, sürücü pazarında önümüzdeki haftalar ve aylarda hâlâ pek çok değişiklik ve dönüş var.