- BeePuan
- 1,361
İlk oyunu geçen yılın şubat ayında bitirmiştim, aradan geçen 2.5 yılın ardından tekrar Kratos ve Atreus'un serüvenine dalıyorum. İncelemenin uzun mu kısa mı olacağını bilmiyorum, çünkü oyunda ele alacağım çok şey var. Neyse, sizi incelemeyle baş başa bırakıyorum.
Hikaye "God of War: Ragnarok," Kratos ve oğlu Atreus'un Norse mitolojisinde geçen maceralarının devamı niteliğinde. Hikaye, Ragnarok'un yaklaşmasıyla birlikte tanrı ve yaratıklarla dolu bir dünyada geçiyor. Kratos geçmişiyle yüzleşirken, Atreus'un kimliği ve kaderi üzerine sorular soruyor, bu da derin bir baba-oğul ilişkisini ortaya koyuyor. Oyun, savaş, fedakarlık ve kehanet temalarını işleyerek güçlü karakterlerle dolu epik bir yolculuk sunuyor. İkili hem düşmanlarla hem de kendi içsel çatışmalarıyla mücadele etmek zorunda kalıyor. Ayrıca oyunda, yer yer Atreus'u da kontrol ediyoruz.
Karakterler Karakterlerden başlayayım. Yan karakterler dahil tüm karakterler gerçekten derinlemesine yazılmış. Hiçbiri boş değil ve NPC gibi hissettirmiyorlar. Freya, Brok, Sindri gibi ilk oyunda NPC olarak yer alan karakterler bu oyunda daha da ön plana çıkmış, özellikle Sindri. Ayrıca Atreus bambaşka bir karakter olmuş ve kesinlikle ilk oyundaki "çocuk" değil. Baba Kratos ise babalığını konuşturmuş. Thor ise gerçekten beni şaşırttı ve onu sevdim. Mimir ise "kafa" değil, kardeş olmuş; Kratos'un "kardeşim" dediği tek kişi. Sadece ana karakterleri anlattım, diğerleriyle siz kendiniz tanışacaksınız.
Oynanış İşte tam bu konuda GoW Ragnarok bambaşka bir seviyeye ulaşmış durumda. Yeni sekanslar eklenmiş, dövüş sistemi genişlemiş ve yetenek ağacı mevcut. Silahlar çok eğlenceli, boss savaşları ise yer yer Dark Souls kadar zorladı beni. Rastgele tuşlara abanarak ilerlemeniz mümkün değil, anında öldürebiliyorlar. Thor'u devirip ufacık bir Dragur'a bile ölebiliyorsunuz dikkat etmezseniz. O yüzden sakin kalmak ve doğru zamanda tuşlara basmak önemli.
(Kratos'un üstünde taşıdığı karakter ile birlikte koştuğu sekans oyuna yeni eklenmiş bir sekans. Spoiler vermemek için bu görseli kullandım.)
Müzikler Harika müzikleri var.
Artıları, eksileri, puanlama İncelememi okuyanlar kısa kestiğimi ve asıl konuya bu kısımda değindiğimi bilirler. Dolayısıyla direkt o kısma geçiyorum.
Artıları:
Müthiş senaryo ve muazzam baba-oğul hikayesi.
Muhteşem boss savaşları.
Yeni dövüş mekanikleri.
Harika müzikler.
Güzel bulmacalar.
Mizahı ağır basan külliyat ve defter kayıtları.
Okuması zevkli eserler.
Göz alıcı grafikler.
Başarılı atmosfer.
Son derece zevk veren son vuruş sekansları.
DualShock 4 ile tam uyum (PS5 odaklı çıktığı için belirtiyorum).
İyi yazılmış yan karakterler.
Uzun oynanış süresi (+30 saat)
Eksileri:
Kayda değer bir eksisi yok.
Puanım: 100/100
GoW Ragnarok kesinlikle herkesin oynaması gereken bir başyapıt ve benim için şimdiye kadar oynadığım tek başyapıt. Red Dead Redemption 2'ye yakın bir başyapıt olabilirdi, ancak şu an için tek başyapıt GoW Ragnarok. Alın, oynayın, oynatın, pişman olmazsınız. "Loki will go, Atreus remains"
Hikaye "God of War: Ragnarok," Kratos ve oğlu Atreus'un Norse mitolojisinde geçen maceralarının devamı niteliğinde. Hikaye, Ragnarok'un yaklaşmasıyla birlikte tanrı ve yaratıklarla dolu bir dünyada geçiyor. Kratos geçmişiyle yüzleşirken, Atreus'un kimliği ve kaderi üzerine sorular soruyor, bu da derin bir baba-oğul ilişkisini ortaya koyuyor. Oyun, savaş, fedakarlık ve kehanet temalarını işleyerek güçlü karakterlerle dolu epik bir yolculuk sunuyor. İkili hem düşmanlarla hem de kendi içsel çatışmalarıyla mücadele etmek zorunda kalıyor. Ayrıca oyunda, yer yer Atreus'u da kontrol ediyoruz.
Karakterler Karakterlerden başlayayım. Yan karakterler dahil tüm karakterler gerçekten derinlemesine yazılmış. Hiçbiri boş değil ve NPC gibi hissettirmiyorlar. Freya, Brok, Sindri gibi ilk oyunda NPC olarak yer alan karakterler bu oyunda daha da ön plana çıkmış, özellikle Sindri. Ayrıca Atreus bambaşka bir karakter olmuş ve kesinlikle ilk oyundaki "çocuk" değil. Baba Kratos ise babalığını konuşturmuş. Thor ise gerçekten beni şaşırttı ve onu sevdim. Mimir ise "kafa" değil, kardeş olmuş; Kratos'un "kardeşim" dediği tek kişi. Sadece ana karakterleri anlattım, diğerleriyle siz kendiniz tanışacaksınız.
Oynanış İşte tam bu konuda GoW Ragnarok bambaşka bir seviyeye ulaşmış durumda. Yeni sekanslar eklenmiş, dövüş sistemi genişlemiş ve yetenek ağacı mevcut. Silahlar çok eğlenceli, boss savaşları ise yer yer Dark Souls kadar zorladı beni. Rastgele tuşlara abanarak ilerlemeniz mümkün değil, anında öldürebiliyorlar. Thor'u devirip ufacık bir Dragur'a bile ölebiliyorsunuz dikkat etmezseniz. O yüzden sakin kalmak ve doğru zamanda tuşlara basmak önemli.
(Kratos'un üstünde taşıdığı karakter ile birlikte koştuğu sekans oyuna yeni eklenmiş bir sekans. Spoiler vermemek için bu görseli kullandım.)
Müzikler Harika müzikleri var.
Artıları, eksileri, puanlama İncelememi okuyanlar kısa kestiğimi ve asıl konuya bu kısımda değindiğimi bilirler. Dolayısıyla direkt o kısma geçiyorum.
Artıları:
Müthiş senaryo ve muazzam baba-oğul hikayesi.
Muhteşem boss savaşları.
Yeni dövüş mekanikleri.
Harika müzikler.
Güzel bulmacalar.
Mizahı ağır basan külliyat ve defter kayıtları.
Okuması zevkli eserler.
Göz alıcı grafikler.
Başarılı atmosfer.
Son derece zevk veren son vuruş sekansları.
DualShock 4 ile tam uyum (PS5 odaklı çıktığı için belirtiyorum).
İyi yazılmış yan karakterler.
Uzun oynanış süresi (+30 saat)
Eksileri:
Kayda değer bir eksisi yok.
Puanım: 100/100
GoW Ragnarok kesinlikle herkesin oynaması gereken bir başyapıt ve benim için şimdiye kadar oynadığım tek başyapıt. Red Dead Redemption 2'ye yakın bir başyapıt olabilirdi, ancak şu an için tek başyapıt GoW Ragnarok. Alın, oynayın, oynatın, pişman olmazsınız. "Loki will go, Atreus remains"