- BeePuan
- 1,488
uzun zamandır oyun incelemesi yapmıyordum, aklımda olan halo 3: odst'yi incelemeyi bitirmek istedim. odst, serinin yan oyunlarından biri olmasına rağmen dönemi için oldukça sağlam bir oyun olduğunu düşünüyorum. fazla uzatmadan başlayalım.
odst'ye bayılıyorum; konseptine ve atmosferine bayılıyorum. odst'nin konsepti zaten birçok insanın hoşuna gitmişti. Son zamanlarda popüler olan helldivers 2 ile konseptini karşılaştıranları internette görebilirsiniz, oldukça benzerler. Savaş alanına podlarla atılan süper askerler konsepti oldukça popüler.
halo 3: odst, benim için yapılmış en iyi halo oyunlarından biri. Yan oyun olmasına rağmen halo 4'ten bile daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bu kadar halo hayranlığı yeter, hikayeye geçelim.
oyun, 2553 yılında, halo 3 ile aynı dönemde geçiyor. dünya, covenant isimli uzaylı ittifakı tarafından işgal altında. bu işgal sırasında kenya'nın güneyindeki new Mombasa metropolü de etkileniyor. new Mombasa harabaya dönüyor ve covenant kontrolüne geçiyor. bunun üzerine unsc, orbital drop shock troopers (odst veya helljumper) birliklerini new Mombasa'yı geri almak için neredeyse intihar görevi niteliğinde bir göreve gönderiyor.
odst birlikleri, spartalılar ve normal askerlerden farklı olarak podlarla çatışmanın ortasına bırakılıyor ve acil durumlarda takviye olarak gönderiliyorlar. bu birliklerin iniş anında ölme ihtimalleri yüksek olsa da stratejik açıdan büyük avantaj sağlıyorlar. halo wars'ta da bu birliklerin stratejisini görebilirsiniz.
oyunumuzun kahramanı onbaşı rookie, alpha-nine isimli 6 kişilik odst ekibiyle bölgeye gönderiliyor. iniş sırasında saldırıya uğruyorlar ve rookie ekibini kaybediyor. rookie, new Mombasa'nın rastgele bir yerine düşmüş halde uyanıyor. amacı ekibini bulup bölgeden tahliye olmak.
hikaye basit. "bir askeri birlik olarak bölgeye gönderiliyorsunuz, saldırıya uğruyorsunuz, ekibinizi kaybediyorsunuz ve amacınız ekibinizi bulmak" diye özetlenebilir. bu yüzden oyundan puan kırıyorum. ancak karakterler iyi işlenmiş. rookie hariç diğer karakterlerin motivasyonları güzel yansıtılmış. rookie ise noble six gibi, hatta ondan daha kötü; konuşmuyor neredeyse. odst'lerin konsepti çok özgün. spartalılardan farklı, ölümüne savaşan bu birlikler bana daha cesur ve ciddi geliyor. Konsept süper ama hikaye ortalama kaldı.
oyunun oynanışı halo 3 ile aynı. mekanikler, silahlar, ekipmanlar aynı. oyuna 2 yeni silah eklenmiş: susturuculu smg ve susturuculu tabanca. smg başarılıydı, tabanca ise büyük düşmanlar karşısında yetersiz kaldı. assault rifle'ın vuruş hissiyatı da yetersizdi. düşman çeşitliliği halo reach kadar iyi.
oyun iki bölüm türü içeriyor. new Mombasa'da odst takımının izlerini sürüyoruz ve bu izlerin hikayesini yaşıyoruz. new Mombasa bölümleri karanlık ve atmosferik. harabelerde yalnız olmak gerilim yaratabiliyor. diğer bölümler de atmosferik açıdan başarılı. bölüm tasarımları halo 3 kadar çeşitli değil ama yine de iyi.
oyuna harita ve ses kayıtları eklenmiş. gece görüşü özelliği de karanlık ortamlarda etkili. oyun süresi 5-6 saat, toplanabilirler ve başarımlar olmadan. kısa buldum, halo 3 7-8 saat sürüyordu. yan oyun için fena değil.
teknik özellikler diğer halo oyunları kadar iyi. grafikler halo 3 grafikleri ama fena değil. karakter animasyonları ve yüz ifadeleri iyi. mcc'den oynamanızı öneririm; performans, kontroller ve hatalar orada iyileştirilmiş. yapay zeka da iyi.
müzikler başarılı. duygu yüklü, orkestral ve gitar soloları var. çeşitlilik güzel. martin o'donnell'ın elinden çıktığı için zaten başarılı olması beklenirdi.
kısacası halo 3: odst, yan oyun olarak fena değil. olay örgüsü basit ama konsept iyi. ana karakter dışında diğer karakterler iyi işlenmiş. oynanış halo 3 ile aynı ama new Mombasa atmosferi ve yarı açık dünyasıyla etkileyici. vuruş hissiyatı iyi, bölüm tasarımları iyi ve eğlenceli. oyun süresi ortalama. grafikler, mekanikler ve düşman çeşitliliği iyi. müzikler çok iyi.
halo 3: odst'yi denemenizi tavsiye ederim. eksilerine rağmen oyun severlerin gönlünde taht kurmuş bir oyun, özellikle konseptiyle.
puan: 8/10
odst'ye bayılıyorum; konseptine ve atmosferine bayılıyorum. odst'nin konsepti zaten birçok insanın hoşuna gitmişti. Son zamanlarda popüler olan helldivers 2 ile konseptini karşılaştıranları internette görebilirsiniz, oldukça benzerler. Savaş alanına podlarla atılan süper askerler konsepti oldukça popüler.
halo 3: odst, benim için yapılmış en iyi halo oyunlarından biri. Yan oyun olmasına rağmen halo 4'ten bile daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bu kadar halo hayranlığı yeter, hikayeye geçelim.
oyun, 2553 yılında, halo 3 ile aynı dönemde geçiyor. dünya, covenant isimli uzaylı ittifakı tarafından işgal altında. bu işgal sırasında kenya'nın güneyindeki new Mombasa metropolü de etkileniyor. new Mombasa harabaya dönüyor ve covenant kontrolüne geçiyor. bunun üzerine unsc, orbital drop shock troopers (odst veya helljumper) birliklerini new Mombasa'yı geri almak için neredeyse intihar görevi niteliğinde bir göreve gönderiyor.
odst birlikleri, spartalılar ve normal askerlerden farklı olarak podlarla çatışmanın ortasına bırakılıyor ve acil durumlarda takviye olarak gönderiliyorlar. bu birliklerin iniş anında ölme ihtimalleri yüksek olsa da stratejik açıdan büyük avantaj sağlıyorlar. halo wars'ta da bu birliklerin stratejisini görebilirsiniz.
oyunumuzun kahramanı onbaşı rookie, alpha-nine isimli 6 kişilik odst ekibiyle bölgeye gönderiliyor. iniş sırasında saldırıya uğruyorlar ve rookie ekibini kaybediyor. rookie, new Mombasa'nın rastgele bir yerine düşmüş halde uyanıyor. amacı ekibini bulup bölgeden tahliye olmak.
hikaye basit. "bir askeri birlik olarak bölgeye gönderiliyorsunuz, saldırıya uğruyorsunuz, ekibinizi kaybediyorsunuz ve amacınız ekibinizi bulmak" diye özetlenebilir. bu yüzden oyundan puan kırıyorum. ancak karakterler iyi işlenmiş. rookie hariç diğer karakterlerin motivasyonları güzel yansıtılmış. rookie ise noble six gibi, hatta ondan daha kötü; konuşmuyor neredeyse. odst'lerin konsepti çok özgün. spartalılardan farklı, ölümüne savaşan bu birlikler bana daha cesur ve ciddi geliyor. Konsept süper ama hikaye ortalama kaldı.
oyunun oynanışı halo 3 ile aynı. mekanikler, silahlar, ekipmanlar aynı. oyuna 2 yeni silah eklenmiş: susturuculu smg ve susturuculu tabanca. smg başarılıydı, tabanca ise büyük düşmanlar karşısında yetersiz kaldı. assault rifle'ın vuruş hissiyatı da yetersizdi. düşman çeşitliliği halo reach kadar iyi.
oyun iki bölüm türü içeriyor. new Mombasa'da odst takımının izlerini sürüyoruz ve bu izlerin hikayesini yaşıyoruz. new Mombasa bölümleri karanlık ve atmosferik. harabelerde yalnız olmak gerilim yaratabiliyor. diğer bölümler de atmosferik açıdan başarılı. bölüm tasarımları halo 3 kadar çeşitli değil ama yine de iyi.
oyuna harita ve ses kayıtları eklenmiş. gece görüşü özelliği de karanlık ortamlarda etkili. oyun süresi 5-6 saat, toplanabilirler ve başarımlar olmadan. kısa buldum, halo 3 7-8 saat sürüyordu. yan oyun için fena değil.
teknik özellikler diğer halo oyunları kadar iyi. grafikler halo 3 grafikleri ama fena değil. karakter animasyonları ve yüz ifadeleri iyi. mcc'den oynamanızı öneririm; performans, kontroller ve hatalar orada iyileştirilmiş. yapay zeka da iyi.
müzikler başarılı. duygu yüklü, orkestral ve gitar soloları var. çeşitlilik güzel. martin o'donnell'ın elinden çıktığı için zaten başarılı olması beklenirdi.
kısacası halo 3: odst, yan oyun olarak fena değil. olay örgüsü basit ama konsept iyi. ana karakter dışında diğer karakterler iyi işlenmiş. oynanış halo 3 ile aynı ama new Mombasa atmosferi ve yarı açık dünyasıyla etkileyici. vuruş hissiyatı iyi, bölüm tasarımları iyi ve eğlenceli. oyun süresi ortalama. grafikler, mekanikler ve düşman çeşitliliği iyi. müzikler çok iyi.
halo 3: odst'yi denemenizi tavsiye ederim. eksilerine rağmen oyun severlerin gönlünde taht kurmuş bir oyun, özellikle konseptiyle.
puan: 8/10