Merhaba arkadaşlar! Yeni bir incelemeyle karşınızdayım; King of Fighters 98 Ultimate Match. Aslında incelemeyi düşünmüyordum, ama YouTube'da gördükten sonra PS2 sürümünü yükledim ve orijinal 98'den farklılıklar buldum. 15 yıldır oynadığım bir oyun olduğu için bir inceleme yapmamak ayıp olurdu. O halde başlayalım.
İncelemeye başlamadan önce oyundan bahsetmek istiyorum. King of Fighters, SNK'nin Fatal Fury, Art of Fighting, Ikari Warriors gibi serilerinin bir araya getirildiği yıllık çıkan bir dövüş oyunu serisi. King of Fighters 98, "Orochi Saga"nın sonundan sonra, tüm karakterlerin bir araya getirildiği hikayesiz, eğlence odaklı bir "Dream Match" oyunu. Ölü veya boss karakterler de bu sayede oyunda yer alıyor. Yıllık çıkan oyunlar, hikayenin sonraki bölümüne hazırlanmak için de fırsat sunuyordu.
İnceleyeceğim sürüm, 2009 yılında çıkan Ultimate Match sürümü. Daha sonra 2015 yılında Ultimate Match Final Edition olarak modern konsollara ve PC'ye geldi. Final Edition'da Rollback netcode olduğunu belirteyim.
Bu incelemede PS2 sürümünü ele alacağım. Yeni sürümlerde farklılıklar olabilir. Şimdi incelemeye geçelim.
Oynanış: Temel olarak 3 kişilik takımlar kurarak oynanan bir oyun, tek karakterle de oynanabiliyor. Street Fighter'dan farklı olarak 4 tuş kullanılıyor: ağır yumruk, hafif yumruk, ağır tekme, hafif tekme. Hareket sistemi oldukça güzel, eski oyunlar gibi kütük gibi değil. Kaçınma hareketleri ve farklı zıplama seçenekleri var. Ultimate Match sürümü, oynanışı daha da geliştirmiş. Ancak bazı hareketlerin girişi biraz zorlayıcı olabilir.
Dövüş Modları: Advanced, Extra, Ultimate olmak üzere üç mod var. Extra modu, 94-95 oyunlarına yakın; koşma yok, sadece hızlı sıçrama var. Advanced modu, 96-97 stillerinin bir karışımı; koşma ve yuvarlanma mevcut. Ultimate modu ise her iki modun özelliklerini birleştiriyor. Tüm modlarda Max Mode ile hasar artırılabiliyor. Oyundaki bu özelleştirme seçenekleri çok hoş.
Karakterler: King of Fighters 98'in en iyi yanlarından biri karakter kadrosu. Ultimate Match, orijinal 98'e yeni karakterler ve EX sürümler eklemiş. 8 yeni karakter var, 6'sı boss karakteri. Fatal Fury ve Art of Fighting'ten boss'lar ve Orochi Saga'daki boss'lar da mevcut. Orochi'nin oynanabilir olduğu nadir oyunlardan biri bu. Karakter listesi çok zengin ve 94-97 arası tüm karakterleri içeriyor.
Oynanış Değişiklikleri: Özel hareketler çekmek orijinal 98'e göre daha kolay. Bazı süper hareketlerin hasarı düşürülmüş. Beğenmezseniz "NeoGeo Mode" ile orijinal oyunu oynayabilirsiniz. Bu da güzel bir detay.
Arcade Modu ve Diğer Tek Oyunculu Modlar: Arcade modu çok çeşitli. Rota seçimi, rakipleri süper hareketle yenip yenmemenize göre değişiyor. Rota 1, orijinal 98 gibi; Rota 2, King of Fighters 96 tarzında; Rota 3 ise King of Fighters 97 tarzında. Omega Rugal, Goenitz ve Orochi gibi zorlu boss'lar var, ancak yenmeleri çok tatmin edici. Goenitz ve Orochi'yi yenince oynanabilir oluyorlar. Diğer modlar ise standart: Tek karakterli arcade, vs modu, pratik modu, sonsuz mod ve challenge modu.
Kişileştirme: Oyun oldukça özelleştirilebilir. Karakterlerin görünümü (piksel veya yumuşak), arka planlar (2D veya 3D), müzikler (orijinal veya düzenlenmiş) seçilebiliyor. Yapay zeka zorluğu, savunma, bar ayarları da özelleştirilebiliyor. Karakter renkleri ve efektleri de değiştirilebiliyor.
Grafikler ve Müzikler: Grafikler, döneminin en iyilerinden. Arka planlar ve karakterler çok güzel. Müzikler de harika; 94-97 arası oyunlardan birçok güzel parça var.
Son Değerlendirme: Oyunu çok sevdim. Eski dövüş oyunlarını, kısa komboları ve harika mekanikleri sevenlere tavsiye ederim. Geniş karakter kadrosu, güzel grafikler, oynanış, özelleştirme seçenekleri ve müzikler harika.
Değerlendirme: 8.0/10
İncelemeye başlamadan önce oyundan bahsetmek istiyorum. King of Fighters, SNK'nin Fatal Fury, Art of Fighting, Ikari Warriors gibi serilerinin bir araya getirildiği yıllık çıkan bir dövüş oyunu serisi. King of Fighters 98, "Orochi Saga"nın sonundan sonra, tüm karakterlerin bir araya getirildiği hikayesiz, eğlence odaklı bir "Dream Match" oyunu. Ölü veya boss karakterler de bu sayede oyunda yer alıyor. Yıllık çıkan oyunlar, hikayenin sonraki bölümüne hazırlanmak için de fırsat sunuyordu.
İnceleyeceğim sürüm, 2009 yılında çıkan Ultimate Match sürümü. Daha sonra 2015 yılında Ultimate Match Final Edition olarak modern konsollara ve PC'ye geldi. Final Edition'da Rollback netcode olduğunu belirteyim.
Bu incelemede PS2 sürümünü ele alacağım. Yeni sürümlerde farklılıklar olabilir. Şimdi incelemeye geçelim.
Oynanış: Temel olarak 3 kişilik takımlar kurarak oynanan bir oyun, tek karakterle de oynanabiliyor. Street Fighter'dan farklı olarak 4 tuş kullanılıyor: ağır yumruk, hafif yumruk, ağır tekme, hafif tekme. Hareket sistemi oldukça güzel, eski oyunlar gibi kütük gibi değil. Kaçınma hareketleri ve farklı zıplama seçenekleri var. Ultimate Match sürümü, oynanışı daha da geliştirmiş. Ancak bazı hareketlerin girişi biraz zorlayıcı olabilir.
Dövüş Modları: Advanced, Extra, Ultimate olmak üzere üç mod var. Extra modu, 94-95 oyunlarına yakın; koşma yok, sadece hızlı sıçrama var. Advanced modu, 96-97 stillerinin bir karışımı; koşma ve yuvarlanma mevcut. Ultimate modu ise her iki modun özelliklerini birleştiriyor. Tüm modlarda Max Mode ile hasar artırılabiliyor. Oyundaki bu özelleştirme seçenekleri çok hoş.
Karakterler: King of Fighters 98'in en iyi yanlarından biri karakter kadrosu. Ultimate Match, orijinal 98'e yeni karakterler ve EX sürümler eklemiş. 8 yeni karakter var, 6'sı boss karakteri. Fatal Fury ve Art of Fighting'ten boss'lar ve Orochi Saga'daki boss'lar da mevcut. Orochi'nin oynanabilir olduğu nadir oyunlardan biri bu. Karakter listesi çok zengin ve 94-97 arası tüm karakterleri içeriyor.
Oynanış Değişiklikleri: Özel hareketler çekmek orijinal 98'e göre daha kolay. Bazı süper hareketlerin hasarı düşürülmüş. Beğenmezseniz "NeoGeo Mode" ile orijinal oyunu oynayabilirsiniz. Bu da güzel bir detay.
Arcade Modu ve Diğer Tek Oyunculu Modlar: Arcade modu çok çeşitli. Rota seçimi, rakipleri süper hareketle yenip yenmemenize göre değişiyor. Rota 1, orijinal 98 gibi; Rota 2, King of Fighters 96 tarzında; Rota 3 ise King of Fighters 97 tarzında. Omega Rugal, Goenitz ve Orochi gibi zorlu boss'lar var, ancak yenmeleri çok tatmin edici. Goenitz ve Orochi'yi yenince oynanabilir oluyorlar. Diğer modlar ise standart: Tek karakterli arcade, vs modu, pratik modu, sonsuz mod ve challenge modu.
Kişileştirme: Oyun oldukça özelleştirilebilir. Karakterlerin görünümü (piksel veya yumuşak), arka planlar (2D veya 3D), müzikler (orijinal veya düzenlenmiş) seçilebiliyor. Yapay zeka zorluğu, savunma, bar ayarları da özelleştirilebiliyor. Karakter renkleri ve efektleri de değiştirilebiliyor.
Grafikler ve Müzikler: Grafikler, döneminin en iyilerinden. Arka planlar ve karakterler çok güzel. Müzikler de harika; 94-97 arası oyunlardan birçok güzel parça var.
Son Değerlendirme: Oyunu çok sevdim. Eski dövüş oyunlarını, kısa komboları ve harika mekanikleri sevenlere tavsiye ederim. Geniş karakter kadrosu, güzel grafikler, oynanış, özelleştirme seçenekleri ve müzikler harika.
Değerlendirme: 8.0/10