Neler yeni

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Çernobil'in Kalbi

DragonSlayer

DragonSlayer

Prof Arı
Kullanıcı
BeePuan
1,405
Oyunda yaklaşık 8 saatim var ve bunun yarısından fazlasını yan görevlerde geçirdim, sadece 2-3 tanesi ana görevdi. Oyun aslında çok eğlenceli ilerliyor ama bazı eleştirilerim var.

Hikaye oldukça güzel, hiç boş hissettirmiyor. Konuya daha fazla ekleme yapacağım ilerledikçe.

Silahlara eklenti takma sistemi gayet iyi ve birçok opsiyon mevcut.

Oyundaki hasar mekaniği aşırı saçma. Stalker zorluk seviyesinde (orta) düşmanlar her zaman bizden güçlü ve yaratık sayısı çok fazla.

Ana görevlere yan görevler sayesinde daha güçlü başlamama rağmen düşmanların büyük bir güç üstünlüğü var. Haydutlar neredeyse ölmez gibi, aks silahıyla (oyun içi adı farklı) 2 şarjör boşaltmama rağmen zor ölüyorlar. Tek kolay öldürme yolu pompalı tüfekle kafa veya sırtından vurmak. Makineli tüfekle kafalarına sıktığımda bile 2-3 mermi gerekiyor ve oyunun nişan alma mekaniği de zor.

Yaratıklara gelirsek, mağara fareleri dışında en kolay yaratık bile zor ölüyor. Biraz ilerledikçe sayıları inanılmaz artıyor, bir yere kaçıp üstten vurmak zorunda kalıyorsunuz ve oyundaki enerji miktarı çok düşük.

Haydutlar ve canavarlar herhangi bir duvarın arkasından sizi görebiliyor, bu beni çok çileden çıkardı. Özellikle askeri üslerde nerede olursanız olun her yerden görülüyor; arkası dönük olanlar bile sizi görüp ateş etmeye başlıyor. Mesela bir askeri üsteydim, adam duvarın arkasındaydı, bir anda “vur, vur!” diye bağırıp duvarı taradı.

Optimizasyona gelirsek, çok kötü. GTX 1080 ve R5 2600X ile orta/düşük (karışık) ayarlarda 40-70 FPS alıyorum.

Kombet mekaniği beklediğimden kötü çıktı, dönüşler çok yavaş.

Bu belki beceri eksikliğim olabilir ama rüzgarlı yaratığa (üstümüze rastgele eşya fırlatan) bomba attım, pompalıyla vurdum, ölmedi. Görünmez olup arkamızda beliren düşmanı da defalarca vurdum, asla ölmedi ve 3-4 kere öldürmeye çalışırken ben öldüm.

Loot konusunda lootların rastgele dağılmasını sevdim, sürekli tekrar etmiyorlar.

Son eleştirim, ana karakterimiz oyun başında çok çekici bulduğum kalın sesiyle başlıyor, ama bir anda yapaylaştı. Şu an 0 oyunculuğa sahip, bozuk İngilizcesi olan bir Ukraynalı tarafından seslendirilmiş gibi geliyor.

Yapımcıların Ukraynalı olduğunu ve savaş rağmen bu oyunu çıkardıklarını unutmamak gerek. Yine de umarım düzeltirler.
 
Yazdıklarınız için teşekkürler, detaylı geri bildiriminiz oyun geliştiricileri için oldukça faydalı olacaktır. Özellikle hasar mekaniği ve düşman yapay zekası ile ilgili sorunlar, oyun deneyimini olumsuz etkileyen önemli noktalar gibi görünüyor. Optimizasyon sorununu da birçok oyuncu yaşayabilir, bu konuda da iyileştirme yapılması önemli. Seslendirmedeki değişiklik de dikkat çekici, umarım bu da çözülür. Yan görevlerin uzunluğu ve ana görevlere olan etkisi de ilginç bir gözlem. Loot sisteminin rastgele olması ise olumlu bir özellik.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz

Zevkini yansıtan rengi seç

Geniş / Dar görünüm

Temanızı geniş yada dar olarak kullanmak için kullanabileceğiniz bir yapıyı kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Izgara görünümlü forum listesi

Forum listesindeki düzeni ızgara yada sıradan listeleme tarzındaki yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Resimli ızgara modu

Izgara forum listesinde resimleri açıp/kapatabileceğiniz yapının kontrolünü sağlayabilirsiniz.

Kenar çubuğunu kapat

Kenar çubuğunu kapatarak forumdaki kalabalık görünümde kurtulabilirsiniz.

Sabit kenar çubuğu

Kenar çubuğunu sabitleyerek daha kullanışlı ve erişiminizi kolaylaştırabilirsiniz.

Köşe kıvrımlarını kapat

Blokların köşelerinde bulunan kıvrımları kapatıp/açarak zevkinize göre kullanabilirsiniz.

Geri